Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 19:05Nejnej Johan. Läs om, läs rätt. Jag höll på att dö i lördags (då var det väl 18 och sol) men jag sprang utan att frysa nämnvärt i t-shirt och korta tights i 3+ helgen före. Var bara HÄNDERNA jag blev riktigt kall om.
Nejnej Johan. Läs om, läs rätt. Jag höll på att dö i lördags (då var det väl 18 och sol) men jag sprang utan att frysa nämnvärt i t-shirt och korta tights i 3+ helgen före. Var bara HÄNDERNA jag blev riktigt kall om.
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 19:21Du sade ju inte hur varmt det var på SpringCross, vad det nu var, eller om det var i helgen. Skriv om, skriv rätt! 😉
Du sade ju inte hur varmt det var på SpringCross, vad det nu var, eller om det var i helgen. Skriv om, skriv rätt! 😉
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 19:30Jag brukar generellt byta från sommartights till shorts vid +5 grader. Sommartights fungerade bra i -15 grader i vintras. Från +5 till +10 brukar jag använda en långärmad t-shirt för att kunna kavla upp ärmarna om det blir för varmt. Vid ca +10 blir det s
Jag brukar generellt byta från sommartights till shorts vid +5 grader. Sommartights fungerade bra i -15 grader i vintras. Från +5 till +10 brukar jag använda en långärmad t-shirt för att kunna kavla upp ärmarna om det blir för varmt. Vid ca +10 blir det s
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 21:31För att svara på den sista frågan.
Ärligt talat så är min erfarenhet att det inte finns några genvägar för att värmeträna. Viss effekt ger det att springa med för varma kläder men själva acklimatiseringen får man inte av det.
Jag har i några omgångar b
För att svara på den sista frågan.
Ärligt talat så är min erfarenhet att det inte finns några genvägar för att värmeträna. Viss effekt ger det att springa med för varma kläder men själva acklimatiseringen får man inte av det.
Jag har i några omgångar b
Quote from Funbeat user on 11 May 2011, 08:48Jag tycker mina capris är sköna för knäna så här års mornar och kvällar, när det kan kyla på bra i skuggorna fortfarande. Framför allt är jag benägen att ta på elelr ha med för mkt till lopp på kvällen, när jag är osäker på vad temperaturen kommer bli nä
Jag tycker mina capris är sköna för knäna så här års mornar och kvällar, när det kan kyla på bra i skuggorna fortfarande. Framför allt är jag benägen att ta på elelr ha med för mkt till lopp på kvällen, när jag är osäker på vad temperaturen kommer bli nä
Quote from Funbeat user on 11 May 2011, 08:57På tal om klädsel i värmen... Jag kom att tänka på TBE risken nu när våren och värmen kommit och fästingarna vaknat. Om något, kanske det är en bra anledning att ha både långärmat och långbenat (?)... Jag har inte haft en tanke på det förrän nu när jag dr
På tal om klädsel i värmen... Jag kom att tänka på TBE risken nu när våren och värmen kommit och fästingarna vaknat. Om något, kanske det är en bra anledning att ha både långärmat och långbenat (?)... Jag har inte haft en tanke på det förrän nu när jag dr
Quote from Funbeat user on 11 May 2011, 09:03Vaccinera dig!!!!!
Vaccinera dig!!!!!
Quote from Funbeat user on 11 May 2011, 09:11Jag är "varmblodig" och har svårt att tåla värme, jag klär mig därför hellre något för kallt än för varmt.
Älskar löpträningen på vintern, då är värme sällan ett problem! Det är värre på sommarhalvåret, då försöker jag komma ut senast 07:00 i spåret, in
Jag är "varmblodig" och har svårt att tåla värme, jag klär mig därför hellre något för kallt än för varmt.
Älskar löpträningen på vintern, då är värme sällan ett problem! Det är värre på sommarhalvåret, då försöker jag komma ut senast 07:00 i spåret, in
Quote from Funbeat user on 11 May 2011, 09:26Tror inte det hjälper med heltäckande klädsel för att slippa fästingar...
Jag har orienterat i många år och man hittade fästingar på sig även om man hade heltäckande klädsel...
Tror inte det hjälper med heltäckande klädsel för att slippa fästingar...
Jag har orienterat i många år och man hittade fästingar på sig även om man hade heltäckande klädsel...
Quote from Funbeat user on 11 May 2011, 09:29Det beror ju på var man springer också, det med fästingar. Eller?
Det beror ju på var man springer också, det med fästingar. Eller?