Quote from Guest on 13 June 2012, 07:59Ska cykla vätternrundan för första gången, med starttid 02:30. Enligt (nuvarande) väderprognos från SMHI så kommer jag att mötas av följande väder:
Motala Start: 9 grader, svag vind
Jönköping: Lite uppsprickande molninghet, 10-12 graders svag sydlig vind
Ska cykla vätternrundan för första gången, med starttid 02:30. Enligt (nuvarande) väderprognos från SMHI så kommer jag att mötas av följande väder:
Motala Start: 9 grader, svag vind
Jönköping: Lite uppsprickande molninghet, 10-12 graders svag sydlig vind
Quote from Funbeat user on 13 June 2012, 08:09Jag lutar åt kortärmad undertröja, cykeltröja med dragkedja, arm- och knävärmare i de omständigheterna. Arm- och kanske knävärmare kommer åka av i den ordningen under resans gång.
Edit påpekar att jag startar en knapp timme senare. Är man frusen av sig k
Jag lutar åt kortärmad undertröja, cykeltröja med dragkedja, arm- och knävärmare i de omständigheterna. Arm- och kanske knävärmare kommer åka av i den ordningen under resans gång.
Edit påpekar att jag startar en knapp timme senare. Är man frusen av sig k
Quote from Funbeat user on 13 June 2012, 08:32Knävärmarna av först om jag får be 😉
Knävärmarna av först om jag får be 😉
Quote from Funbeat user on 13 June 2012, 08:37Ska inte åka i år, men hade nog tänkt ungefär lika. Fast jag har ett par gamla sköna vinterlöptights som funkar bra att cykla i, blir lite skönare än benvärmare. När det blir varmt går de bra att i farten dra upp till över knän, eftersom de är slitna o li
Ska inte åka i år, men hade nog tänkt ungefär lika. Fast jag har ett par gamla sköna vinterlöptights som funkar bra att cykla i, blir lite skönare än benvärmare. När det blir varmt går de bra att i farten dra upp till över knän, eftersom de är slitna o li
Quote from Funbeat user on 13 June 2012, 08:44"Knävärmarna av först om jag får be"
No way.
"Knävärmarna av först om jag får be"
No way.
Quote from Funbeat user on 13 June 2012, 09:13Bästa tipset är nog avtagbara delar i lager på lager. Förra året frös jag rejält innan starten och körde därför till en början i min överdragsjacka (plus linne, cykeltröja, väst och lösa ärmar) som jag tänkt lämna i bilen. Minns inte vad det var för tempe
Bästa tipset är nog avtagbara delar i lager på lager. Förra året frös jag rejält innan starten och körde därför till en början i min överdragsjacka (plus linne, cykeltröja, väst och lösa ärmar) som jag tänkt lämna i bilen. Minns inte vad det var för tempe
Quote from Funbeat user on 13 June 2012, 11:07Vi startade 01.50 förra året. Jag är en väldigt frusen person så jag var ganska påbyltad. I Jönköping lämnade jag av skoskydd och "vinter"-cykeljackan (allt är som sagt relativt, jag använder den till ca +16 grader, fast det står -15-0 på den). Annars så
Vi startade 01.50 förra året. Jag är en väldigt frusen person så jag var ganska påbyltad. I Jönköping lämnade jag av skoskydd och "vinter"-cykeljackan (allt är som sagt relativt, jag använder den till ca +16 grader, fast det står -15-0 på den). Annars så
Quote from Funbeat user on 13 June 2012, 11:47Ska du cykla på, så kör i kortärmad tröja och kortärmad byxa.
Ska du stanna och fika på alla ställen så ta eventuellt med en överdragsjacka till stoppen.
Har du problem med knäna så är knävärmare bra de första timmarna innan det blivit varmare.Din progn
Ska du cykla på, så kör i kortärmad tröja och kortärmad byxa.
Ska du stanna och fika på alla ställen så ta eventuellt med en överdragsjacka till stoppen.
Har du problem med knäna så är knävärmare bra de första timmarna innan det blivit varmare.
Din progn
Quote from Funbeat user on 13 June 2012, 12:53Folk är nog helt enkelt lite olika frusna av sig, det bästa är väl om du själv vet med dig hur mycket kläder du behöver vid olika temperaturer. Själv kör jag med skoöverdrag upp till femton grader, även om det inte regnar och jag hade frusit tårna av mig
Folk är nog helt enkelt lite olika frusna av sig, det bästa är väl om du själv vet med dig hur mycket kläder du behöver vid olika temperaturer. Själv kör jag med skoöverdrag upp till femton grader, även om det inte regnar och jag hade frusit tårna av mig
Quote from Funbeat user on 13 June 2012, 12:56Prognosen på yr.no just nu säger regn hela resan. Inte fasligt kallt änså, 8-16 grader.
Hoppas prognosen ändrar sig igen till sol som tidigare i veckan.
Prognosen på yr.no just nu säger regn hela resan. Inte fasligt kallt änså, 8-16 grader.
Hoppas prognosen ändrar sig igen till sol som tidigare i veckan.