Quote from Funbeat user on 18 June 2012, 18:29Klubbdräkt, regnjacka och ben/armvärmare hade jag. Såg plågsamt ut för dem som trampade runt i sopsäckar... Vilket segel!
Klubbdräkt, regnjacka och ben/armvärmare hade jag. Såg plågsamt ut för dem som trampade runt i sopsäckar... Vilket segel!
Quote from Funbeat user on 19 June 2012, 17:04Roligast att seglena (engångsregnponchus) körde på trots det inte regnat närmsta timmarna, vet inte hur många jag körde om, å vi snackar rejäla luftvolymer!
Roligast att seglena (engångsregnponchus) körde på trots det inte regnat närmsta timmarna, vet inte hur många jag körde om, å vi snackar rejäla luftvolymer!
Quote from Funbeat user on 19 June 2012, 18:35Blir man inte blöt om man kör iklädd i en sopsäck?
Blir man inte blöt om man kör iklädd i en sopsäck?
Quote from Funbeat user on 19 June 2012, 18:42Jo, David, kondensen var för jävlig.
Jo, David, kondensen var för jävlig.
Quote from Funbeat user on 20 June 2012, 09:31Regnar det blir man blöt (utifrån eller inifrån), det gäller att inte bli kall.
Regnar det blir man blöt (utifrån eller inifrån), det gäller att inte bli kall.
Quote from Funbeat user on 20 June 2012, 09:32En sak jag funderade på när jag trampade runt på mässan i Motala var att det såldes "regnbyxor"? Blev inte riktigt klok på hur de funkade, eller vilken typ det var?
Hade absolut ingen lust att ta på ett par galonisar över cykelbyxa och ben, men vad ska m
En sak jag funderade på när jag trampade runt på mässan i Motala var att det såldes "regnbyxor"? Blev inte riktigt klok på hur de funkade, eller vilken typ det var?
Hade absolut ingen lust att ta på ett par galonisar över cykelbyxa och ben, men vad ska m
Quote from Funbeat user on 20 June 2012, 12:23Som sagt, blöt blir man ändå men det gäller att hålla värmen också. Så hellre extra lager som sitter åt (typ base layers) än fladdriga regnställ. Plastpåsar är väl den dummaste lösningen av alla. För mig funkar det att stundvis ställa mig upp och trampa,
Som sagt, blöt blir man ändå men det gäller att hålla värmen också. Så hellre extra lager som sitter åt (typ base layers) än fladdriga regnställ. Plastpåsar är väl den dummaste lösningen av alla. För mig funkar det att stundvis ställa mig upp och trampa,
Quote from Funbeat user on 25 June 2012, 15:25Ull håller värmen även om det blir vått. Avklippta ben från gamla tjocka ullkallingar är perfekta som knävärmare och har man dom långa så värmer det hela benen 🙂
Ull håller värmen även om det blir vått. Avklippta ben från gamla tjocka ullkallingar är perfekta som knävärmare och har man dom långa så värmer det hela benen 🙂
Quote from Funbeat user on 26 June 2012, 09:13Jag frös endast en kort stund vid stoppet i Jönköping, i övrigt gick det bra. Tror att jag klarade mig eftersom jag hade ben- och armvärmare, en jacka som stod emot vinden och det värsta regnet plus ullstrumpor och ullbuff. Blöt blev jag ju hur som, men k
Jag frös endast en kort stund vid stoppet i Jönköping, i övrigt gick det bra. Tror att jag klarade mig eftersom jag hade ben- och armvärmare, en jacka som stod emot vinden och det värsta regnet plus ullstrumpor och ullbuff. Blöt blev jag ju hur som, men k