Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelKlädsel vätternrundan
You need to log in to create posts and topics.

Klubbdräkt, regnjacka och ben/armvärmare hade jag. Såg plågsamt ut för dem som trampade runt i sopsäckar... Vilket segel!

Roligast att seglena (engångsregnponchus) körde på trots det inte regnat närmsta timmarna, vet inte hur många jag körde om, å vi snackar rejäla luftvolymer!

Blir man inte blöt om man kör iklädd i en sopsäck?

Jo, David, kondensen var för jävlig.

Regnar det blir man blöt (utifrån eller inifrån), det gäller att inte bli kall.

En sak jag funderade på när jag trampade runt på mässan i Motala var att det såldes "regnbyxor"? Blev inte riktigt klok på hur de funkade, eller vilken typ det var?
Hade absolut ingen lust att ta på ett par galonisar över cykelbyxa och ben, men vad ska m

Som sagt, blöt blir man ändå men det gäller att hålla värmen också. Så hellre extra lager som sitter åt (typ base layers) än fladdriga regnställ. Plastpåsar är väl den dummaste lösningen av alla. För mig funkar det att stundvis ställa mig upp och trampa,

Ull håller värmen även om det blir vått. Avklippta ben från gamla tjocka ullkallingar är perfekta som knävärmare och har man dom långa så värmer det hela benen 🙂

Jag frös endast en kort stund vid stoppet i Jönköping, i övrigt gick det bra. Tror att jag klarade mig eftersom jag hade ben- och armvärmare, en jacka som stod emot vinden och det värsta regnet plus ullstrumpor och ullbuff. Blöt blev jag ju hur som, men k