Quote from Funbeat user on 13 June 2012, 13:02Regn + värme = ok
Uppehåll + kyla = ok
Regn + kyla = bad idea
Störtskurar = svårt att cykla, speciellt i klunga. Glöm inte glasögon!!!Så, så länge det inte blir för kallt tror jag inte det är någon fara om det regnar lite.
Regn + värme = ok
Uppehåll + kyla = ok
Regn + kyla = bad idea
Störtskurar = svårt att cykla, speciellt i klunga. Glöm inte glasögon!!!
Så, så länge det inte blir för kallt tror jag inte det är någon fara om det regnar lite.
Quote from Funbeat user on 13 June 2012, 13:04Sthlm-mara-väder=DNS
Sthlm-mara-väder=DNS
Quote from Funbeat user on 13 June 2012, 13:05Vi har hemma konstaterat att det lär ju inte kunna bli värre än på årets Stockholm marathon rent vädermässigt. 😀
Problemet när man kör så pass länge är att det är svårt att hålla uppe värmen i längden, oavsett hur hårt man trampar. Förhoppningsvis löses
Vi har hemma konstaterat att det lär ju inte kunna bli värre än på årets Stockholm marathon rent vädermässigt. 😀
Problemet när man kör så pass länge är att det är svårt att hålla uppe värmen i längden, oavsett hur hårt man trampar. Förhoppningsvis löses
Quote from Funbeat user on 13 June 2012, 13:21Jag körde Hjälmaren och Mälaren runt själv förra veckan och första halvan till Örebro fick jag uppleva lite olika årstider; lite sol, mest moln, ÖSregn, en hel del vanligt regn och hagel! 🙂
Då jag inte hann ta på mig mina cykelregnbyxor när himlen öppn
Jag körde Hjälmaren och Mälaren runt själv förra veckan och första halvan till Örebro fick jag uppleva lite olika årstider; lite sol, mest moln, ÖSregn, en hel del vanligt regn och hagel! 🙂
Då jag inte hann ta på mig mina cykelregnbyxor när himlen öppn
Quote from Funbeat user on 13 June 2012, 13:43Hmm..., uppenbart två regnområden som ska passera. Exakt när de gör det är svårt att förutsäga så här långt innan, blir intressant att följa vädret de närmaste dagarna.
Hmm..., uppenbart två regnområden som ska passera. Exakt när de gör det är svårt att förutsäga så här långt innan, blir intressant att följa vädret de närmaste dagarna.
Quote from Funbeat user on 13 June 2012, 14:37Tack alla, som vanligt på detta forum, engagerar sig och hjälper till. Har också noterat att både SMHI och YR har ändrat sina prognoser sedan jag startade inlägget. Får nog packa väskan full och sedan tjuvtitta på alla "proffs" innan start och försöka klä
Tack alla, som vanligt på detta forum, engagerar sig och hjälper till. Har också noterat att både SMHI och YR har ändrat sina prognoser sedan jag startade inlägget. Får nog packa väskan full och sedan tjuvtitta på alla "proffs" innan start och försöka klä
Quote from Funbeat user on 13 June 2012, 15:22Fattar inte detta med regnkläder på cykel. Blöt blir man ju ändå, o det gäller att minimera vindfånget.
Om det regnar:
- glasögon
- yllesockorOm det regnar o e lite kallt:
- glasögon
- yllesockor
- skoöverdrag
- lite varmare handskar
- hjälmmös
Fattar inte detta med regnkläder på cykel. Blöt blir man ju ändå, o det gäller att minimera vindfånget.
Om det regnar:
- glasögon
- yllesockor
Om det regnar o e lite kallt:
- glasögon
- yllesockor
- skoöverdrag
- lite varmare handskar
- hjälmmös
Quote from Lena O on 13 June 2012, 17:02Frysa du lite granne vid start har du klätt dig rätt
Frysa du lite granne vid start har du klätt dig rätt
Quote from Funbeat user on 14 June 2012, 14:12Frysa du lite granne vid start har du klätt dig rätt
Gazzah förstår detta han. Den som inte fryser/tycker det är "lite" kallt i starfållan, har klätt sig fel. För få är det som inte blir varmare när de börjar cykla. Eller så ska man sikla väldigt långsa
Frysa du lite granne vid start har du klätt dig rätt
Gazzah förstår detta han. Den som inte fryser/tycker det är "lite" kallt i starfållan, har klätt sig fel. För få är det som inte blir varmare när de börjar cykla. Eller så ska man sikla väldigt långsa
Quote from Rasmus Olsson on 14 June 2012, 14:25Raymonds utmärkta packlista: http://www.cykla.se/Artiklar/Artikel.aspx?id=151
Raymonds utmärkta packlista: http://www.cykla.se/Artiklar/Artikel.aspx?id=151