Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelKlädsel vätternrundan
You need to log in to create posts and topics.

Regn + värme = ok
Uppehåll + kyla = ok
Regn + kyla = bad idea
Störtskurar = svårt att cykla, speciellt i klunga. Glöm inte glasögon!!!

Så, så länge det inte blir för kallt tror jag inte det är någon fara om det regnar lite.

Sthlm-mara-väder=DNS

Vi har hemma konstaterat att det lär ju inte kunna bli värre än på årets Stockholm marathon rent vädermässigt. 😀

Problemet när man kör så pass länge är att det är svårt att hålla uppe värmen i längden, oavsett hur hårt man trampar. Förhoppningsvis löses

Jag körde Hjälmaren och Mälaren runt själv förra veckan och första halvan till Örebro fick jag uppleva lite olika årstider; lite sol, mest moln, ÖSregn, en hel del vanligt regn och hagel! 🙂

Då jag inte hann ta på mig mina cykelregnbyxor när himlen öppn

Hmm..., uppenbart två regnområden som ska passera. Exakt när de gör det är svårt att förutsäga så här långt innan, blir intressant att följa vädret de närmaste dagarna.

Tack alla, som vanligt på detta forum, engagerar sig och hjälper till. Har också noterat att både SMHI och YR har ändrat sina prognoser sedan jag startade inlägget. Får nog packa väskan full och sedan tjuvtitta på alla "proffs" innan start och försöka klä

Fattar inte detta med regnkläder på cykel. Blöt blir man ju ändå, o det gäller att minimera vindfånget.

Om det regnar:
- glasögon
- yllesockor

Om det regnar o e lite kallt:
- glasögon
- yllesockor
- skoöverdrag
- lite varmare handskar
- hjälmmös

Frysa du lite granne vid start har du klätt dig rätt

Frysa du lite granne vid start har du klätt dig rätt

Gazzah förstår detta han. Den som inte fryser/tycker det är "lite" kallt i starfållan, har klätt sig fel. För få är det som inte blir varmare när de börjar cykla. Eller så ska man sikla väldigt långsa

Raymonds utmärkta packlista: http://www.cykla.se/Artiklar/Artikel.aspx?id=151