Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonKlara av en IM?
You need to log in to create posts and topics.

Hej

Det finns säkert många trådar om det här, men jag lyckades inte hitta någon som riktigt passade.

Jag testade för första gången i mitt liv på triathlon härom veckan i Kalmar. Minidistansen. Oj, vad kul det var! Även om jag nog var sämst på simdelen.

Oberoende forskning visar att man maste kunna gora en mara pa 4:11 och simma 300m pa under 10 min. Da klarar man en IM om man bestammer dig for det.
😉

Du har ju redan en hel del uthållighetskapital! Springer maran runt 6-fart etc. Det känns som om du teoretiskt klarar tex. Kalmar redan i morgon, om det handlar om att ta sig igenom under tidstaket. Annars är det sannolikt bara att nöta på. Långt och läng

KÖR!

Man behöver ju inte lägga allt för mycket krut på simningen men jag rekommenderar att du kör mycket utomhus för att vänja dig vid hur det kommer att vara i verkligheten. Jag simmade en hel del i så kallt vatten som möjligt och gärna när det var myck

Jag tror maken var på ungefär din nivå när han körde första gången. Då tog det 13 timmar för honom. Klart att du grejar hela! Annars kan du ju börja med en halv iron man.

Min bakgrund är att jag har som längst (innan loppet)
- simmat 3800 m
- cyklat 120 km
- Sprungit 33 km (brutit alla tre gångerna med massiv kramp)

Jag hade alltså precis nosat på de individuella sträckorna. Jag körde sedan Sövde HIM och sen Kalmar IM.

Tack för tips och uppmuntran!

Jag blir jävligt sugen... Kanske 2013, får känna på det lite mer under 2012. Och så ska ju resten av livet passa in.

Jag känner likadant men som livet ser ut just nu så hinner jag inte klämma in så mycket träning.
Hur många timmar i veckan bör man lägga gör att klara en IM med någorlunda behållning?

Tar och lägger in den här bilden igen. De flesta ligger som synes över 300 timmar januari-augusti. Men det finns ett antal under också. Ett par av de lägsta har möjligen inte registrerat träning på Funbeat under hela perioden.

BILD:www.weinfors.se/blaba

visst fixar du det om du bara lyckas hålla dig frisk och skadefri. Träna långa pass. Gärne lång cykling med en timmes löpning direkt efter. Träna på att få i energi under cykling. Du kommer klara det nästa år, inga problem. Fast om du vill ta det lugnt (m