Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

SPD-vurpa mot ytterdörren är nog det klantigaste jag lyckats med. Jag slog axeln i en skoskrapa, men det gick ganska bra trots allt. 🙂

Man har hunnit med några rovor genom åren. Det har vanligtvis varit på vintern.
Några andra krascher har det också varit men endast två på tävling(2007 o 2008).

Min dråpligaste, eller turligaste bravad är nog när jag i 13-årsldern som vanligt cyklade nerför backen hemma i Sävsjö och som vanligt körde upp på höger trottoar på Köpmangatan som var enkelriktad (mitt i centrum av metropolen). Det blev ju mycket kortar

Dråpligaste händelsen är nog den gången då det ösregande horisontellt och jag med regnluvan långt neddragen över pannan segar mig uppför en backe och cyklar rakt in i bil som stod parkerad längs vägen. Farten var så låg så varken jag, cykeln eller bilen f

Första rundan på första cykeln med SPD-pedaler, fullt medveten om att jag satt fast och att "alla" klantar sig när dom är ovana vid att sitta fast med fötterna. Kommer fram till en T-korsning, det kommer en bil från vänster. Jag tänker att "jag sitter fas

Jag blev övertalad av min PT, tillika lillebror att pröva hans SPD-skor en kväll förra året. Jag tror att jag ramlade efter 3 sekunder i sadeln utan att ha tagit ett tramptag (#). Trodde jag hade sabbat mina chanser till HM förra hösten men ingen skada sk

@Samuel H: been there, done that och inte bara en gång.

När jag bodde i hus och precis hade köpt SPD pedalerna så var jag ute i omr och cyklade. I en T-korsning kommer jag från höger och bilen från min vänster. Hon skulle svänga höger in där jag var så

Jag har cyklat in i en parkerad bil också, lol. Den cykeln blev skrotad och jag fick en flygtur.

Har också cyklat in i en stillastående bil. Det var sista gången jag läste Buster samtidigt som jag cyklade.

dråpligaste vurpan.
Vinter, jag har spårat med min gamla 10 växlade SCO med mycket trögt vevlager genom snön ner till stationen... Lågskor och rock.
Väl framme där jag brukar parkera cykeln mot en mur ligger det bara is... All snö är bortblåst...
Jag br