Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelKlungor i VR och Halvvättern? Får …
You need to log in to create posts and topics.

Jo de förstår jag såklart att ingen kan hindra mig. Men tänkte mer om inte de i klungorna blir sura om man åker snålskjuts.

Det kan de ju inte vara om de inte vill att du ska hjälpa till. Då får de ju skylla sig själva. Oftast behöver man inte ens fråga, är det en grupp som inte vill ha hjälp med farthållningen bildas en lång svans efter dem, och eftersom de som dragit inte lä

Kan var god ton att fråga, om svaret är att det går bra att hjälpa till så är nästa fråga ambition, alltså vilken fart man förväntas hålla.

Jo, men ligger det 20 pers mellan farthållarna och mig som hakar på som siste man brukar jag inte börja köra om en massa folk för att fråga om jag ska hjälpa till att dra.

>Motionslopp handlar om att åka tillsammans med andra och hjälpas åt.

Stämmer verkligen detta?
Är det inte som så att det är en massa tävlingssugna som inte vågar ställa upp i tävlingar och där bli ifrånkörda?
På ett motionslop är det lättare att hävda:

Henrik: Varför inte?

David: Finns hela spannet på de flesta motionslopp.

Känns inte helt lämpligt ur säkerhetssynpunkt med jojo-åkande i klungan.

Betydligt säkrare att hjälpa till i klungan än att hänga i svansen. Har aldrig sett det som en risk att ta sig åt något håll i en klunga.

Det har jag. På Vätternrundan är klungorna ibland lika breda som körfältet. Och så kommer det bilar bakifrån.

Har också upplevt den typen av klungor men inte problemet med att köra om eller falla ifrån.