Quote from Funbeat user on 22 April 2010, 09:03Att någon kör för hårt gör mer skada än om någon kör för lätt.
Någon tar en förning 2 minuter och sänker tempot 10%:
Klungan förlorar ca 12 sekunder (men får samtidigt lite vila som man kanske har nytta av senare)Någon tar en förning och ökar tempot 1
Att någon kör för hårt gör mer skada än om någon kör för lätt.
Någon tar en förning 2 minuter och sänker tempot 10%:
Klungan förlorar ca 12 sekunder (men får samtidigt lite vila som man kanske har nytta av senare)
Någon tar en förning och ökar tempot 1
Quote from Funbeat user on 22 April 2010, 09:08Gunnar, du får skaffa dig en mer attraktiv akter.
Gunnar, du får skaffa dig en mer attraktiv akter.
Quote from Funbeat user on 22 April 2010, 10:14Joakim: Hänger med i ditt resonemang om temposänkningen och de fördelar den kan ha. Men. När sedan nästa cyklist tar förning ska alltså den personen antingen behålla tempot eller sänka med ytterligare 10%? Annars hamnar vi ju i andra delen av ditt resonem
Joakim: Hänger med i ditt resonemang om temposänkningen och de fördelar den kan ha. Men. När sedan nästa cyklist tar förning ska alltså den personen antingen behålla tempot eller sänka med ytterligare 10%? Annars hamnar vi ju i andra delen av ditt resonem
Quote from Funbeat user on 22 April 2010, 10:22Ett svar på frågan om det bara är att hänga på alla klungor, är att det är klokt att känna sig för och fråga. Många klubbar har tränat ihop i subgrupper under hela våren för att få till perfekta tvåpar eller belgiska kedjor. Hamnar du bakom ett sånt gäng
Ett svar på frågan om det bara är att hänga på alla klungor, är att det är klokt att känna sig för och fråga. Många klubbar har tränat ihop i subgrupper under hela våren för att få till perfekta tvåpar eller belgiska kedjor. Hamnar du bakom ett sånt gäng
Quote from Funbeat user on 22 April 2010, 10:31Är klungorna måna om att köra själva så har de grindvakt som meddelar vad som gäller. Man kan ändå fråga snällt, de flesta bryr sig inte om man ligger lite bakom.
I mitt tycker är det roligare att snacka ihop sig o försöka köra ihop.
Är klungorna måna om att köra själva så har de grindvakt som meddelar vad som gäller. Man kan ändå fråga snällt, de flesta bryr sig inte om man ligger lite bakom.
I mitt tycker är det roligare att snacka ihop sig o försöka köra ihop.
Quote from Funbeat user on 22 April 2010, 10:41På sätt och vis verkar det skönare att köra själv och hitta egna klungor. Då slipper man vara till last för någon som kanske vill få bra tid, eller tvärtom, man slipper vänta på någon.
Hur gör ni när ni bildar lag? Har var och en kört VR sen tidigare och
På sätt och vis verkar det skönare att köra själv och hitta egna klungor. Då slipper man vara till last för någon som kanske vill få bra tid, eller tvärtom, man slipper vänta på någon.
Hur gör ni när ni bildar lag? Har var och en kört VR sen tidigare och
Quote from Funbeat user on 22 April 2010, 10:59Det bästa är naturligtvis att klungan håller ett lagom jämt tempo men det jag fösökte säga är att det är ett större (och vanligare) problem när någon går upp och drar på för hårt än tvärt om. Är man lite osäker och ovan vid klungkröning är det svårt att a
Det bästa är naturligtvis att klungan håller ett lagom jämt tempo men det jag fösökte säga är att det är ett större (och vanligare) problem när någon går upp och drar på för hårt än tvärt om. Är man lite osäker och ovan vid klungkröning är det svårt att a
Quote from Funbeat user on 22 April 2010, 11:01Då kanske nr 2 bara ska släppa iväg fartnissen då? Det måste vara svårt med alla oerfarna. Jag är också rädd att göra bort mig.
Då kanske nr 2 bara ska släppa iväg fartnissen då? Det måste vara svårt med alla oerfarna. Jag är också rädd att göra bort mig.
Quote from Funbeat user on 22 April 2010, 11:42Mikael: Så om klungan säger att man inte får vara med, är det ändå tillåtet att lägga sig bakom och få gratis draghjälp?
Mikael: Så om klungan säger att man inte får vara med, är det ändå tillåtet att lägga sig bakom och få gratis draghjälp?
Quote from Funbeat user on 22 April 2010, 11:46Det finns väl ingen som kan hindra dig från att cykla lika fort som klungan? Och det finns inga regler som säger att du måste ligga ett visst antal meter bakom klungan heller. Hela frågeställningen är konstig. Klart man kan hänga på vilka klungor som hels
Det finns väl ingen som kan hindra dig från att cykla lika fort som klungan? Och det finns inga regler som säger att du måste ligga ett visst antal meter bakom klungan heller. Hela frågeställningen är konstig. Klart man kan hänga på vilka klungor som hels