Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningkm/h och min/km
You need to log in to create posts and topics.

Haha, exakt! Titta på siffrorna ordentligt så klarnar det! Tjena... 😉
Jag som såg uträkningarna i någon annan tråd nyligen glömde dem ju omedelbart. Borde knaske ha formlerna i plånboken... 🙂

Jenny: Både dina uträkningar och kalendern har rätt, det är bara det att kalendern uttrycker tiden i minuter och sekunder per km, medan man med Anders uträkning får tiden i minuter och delar av minuter per km.

Att springa en km om man har hastigheten 9 k

Hade varit bättre om det gick 100 sekunder per minut och 100 minuter per timme.
Jag jobbar på Volvo så jag är van vid att räkna i delar av timme 😀
För er som inte vet så är all tidsrapportering i 6 minutersperioder så t.ex. 8,7 timmar är 8 h och 7*6 = 42

Nu är jag med... mao så var jag mitt i veckan trött.. 🙂 Var inne på säljkontoret och hämtade lite kanelbullar vilket borde råda bot på tröttheten och ge mig energi att springa ikväll 😉

Tack för hjälpen!

Ser att min/km och km/h från och med i dag redovisas automatiskt när man registrerat ett löppass. Personligen tycker jag INTE OM den här nyheten eftersom den gör träningsdagboken plottrig . Dessutom (och vad värre är) - informationen är fullständigt intet

Den här gillar jag:
http://www.nemonisimors.com/anders/sports/paceCalculator.php?printable=true&showOnlyCalculator=true

Så ska det se ut! Tack Peter! 🙂

Underbart (L) Du har precis räddat alla oss som är taskiga på matte 😀

"Ser att min/km och km/h från och med i dag redovisas automatiskt när man registrerat ett löppass....."

Men det syns väl inte i träningsdagboken? det syns ju bara på sidan där man registrerar träningen. Eller har jag missat nått? 😉

I och med dagens uppgradering syns detta även i kalendern 😀