Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningkm/h och min/km
You need to log in to create posts and topics.

Jag hade inte hunnit kolla alla olästa disussioner än när jag skrev mitt inlägg ovan. Men jag såg det nyss. =)

Det kanske kan vara bra om man får kryssa i om man vill att det ska synas eller inte i kalendern? För de som vill menar jag. För min del får d

Det är lätt ordnat Rebecca. Man skriver helt enkelt inte in antalet km i rutan som är avsedd för det för att få hastigheten uträknad, utan skriver distansen i "textdelen" i kalendern istället.

*Hmmm* Begrep någon den förklaringen...?

Jodå, klart som korvspad 🙂

glasklart men jag vill ju skriva i km för att kunna hålla koll på det också, alltså att statistiken ska bli rätt och det blir den ju inte om jag skriver det i kommentaren... 😛 men som sagt, för min del får tempot/hastigheten gärna stå där 🙂

Jag funderar mest på hur man omvandlar ett ljusår till meter och hur lång tid det tar att cykla till Andromedea?

Men Rebecca, skriver Du distansen i "textdelen" så har Du väl antalet km...det enda är att det inte syns "längst ut i kanten"...eller fattar jag inte?

EDIT: OK, funkar inte för statistiken, nej, det gör det ju så klart inte...sorry, läste knasigt.

Om man vil ha det formulerat rent matematiskt så tycker jag det är enklast att förklara så här.
Omvandla km/h till min/km
Dividera 60 med antalet km/h (t.ex. 20 km/h = 60/20=3 min/km)
Omvandla min/km till km/h
Dividera 60 med antalet min/km (t.ex. 5 mi

> Jag funderar mest på hur man omvandlar ett ljusår till meter och hur lång tid det tar att cykla till Andromedea?

Äh! Det kan du räkna ut själv. Du har väl inte förträngt all matte sedan Chalmerstiden? 😉

Ånej, Fredrik!
Med fyrtio knyck i timmen så tar det bara cirka 67501424000000 år. Det kan säkert slå på några millenium år.
Dags att börja köra långlopp typ Paris-Brest-Paris för att träna sittfläsket.

Sidospår - av ren nyfikenhet - hur många Chalmerister har vi egentligen här??