Quote from Guest on 8 April 2010, 01:22Jag har nyligen köpt en ny lvg-cykel och har än så länge bara cyklat ett par mil på den utspritt på tre, icke efterföljande, dagar.
Den 30e mars cyklade jag på min gamla cykel längre än jag brukar: ca 50 km varav 27km i hård motvind, jämfört med de 30 k
Jag har nyligen köpt en ny lvg-cykel och har än så länge bara cyklat ett par mil på den utspritt på tre, icke efterföljande, dagar.
Den 30e mars cyklade jag på min gamla cykel längre än jag brukar: ca 50 km varav 27km i hård motvind, jämfört med de 30 k
Quote from Funbeat user on 8 April 2010, 01:32Prova att sänka sadeln.
Prova att sänka sadeln.
Quote from Funbeat user on 8 April 2010, 05:24och öka kadensen.
och öka kadensen.
Quote from Funbeat user on 8 April 2010, 09:18Andre`. Det er en typisk overanstrengning. Mens du sykler er muskulaturen varm og blodet sirkulerer raskt, og du merker ingen ting før musklene slapper av.
Du har syklet 27-30 km. i sterk motvind. Det tilsvarer ca. 1times sykling oppforbakke i 5-7% lutn
Andre`. Det er en typisk overanstrengning. Mens du sykler er muskulaturen varm og blodet sirkulerer raskt, og du merker ingen ting før musklene slapper av.
Du har syklet 27-30 km. i sterk motvind. Det tilsvarer ca. 1times sykling oppforbakke i 5-7% lutn
Quote from Funbeat user on 8 April 2010, 14:19Hade oxå problem med ömmande knä förra året. Instämmer med ovanstående, dvs öka kadensen till runt 90, sänk sadeln lite och använd knävärmare.
För mig hjälpte det dessutom att vinkla klossarna så att hälarna kom närmare vevarmarna. Anledningen till detta
Hade oxå problem med ömmande knä förra året. Instämmer med ovanstående, dvs öka kadensen till runt 90, sänk sadeln lite och använd knävärmare.
För mig hjälpte det dessutom att vinkla klossarna så att hälarna kom närmare vevarmarna. Anledningen till detta
Quote from Funbeat user on 8 April 2010, 16:45Nu är det väldigt individuellt med vilken benställning man har.
Att vara lite kobent alternativt rakt-neutralt är den vanligaste inställningen på klossar.
Nu är det väldigt individuellt med vilken benställning man har.
Att vara lite kobent alternativt rakt-neutralt är den vanligaste inställningen på klossar.
Quote from Funbeat user on 8 April 2010, 19:36Tack för era tips!
Skall absolut prova, hoppas det blir bättre 🙂
Tack igen!
Tack för era tips!
Skall absolut prova, hoppas det blir bättre 🙂
Tack igen!
Quote from Funbeat user on 8 April 2010, 20:52Jag hade mycket problem med mina knän men de gick över när jag började cykla med knävärmare (Vulcan).
Jag hade mycket problem med mina knän men de gick över när jag började cykla med knävärmare (Vulcan).
Quote from Funbeat user on 8 April 2010, 21:07Det är ganska obegåvat att cykla utan knävärmare under 20 +.
Det är ganska obegåvat att cykla utan knävärmare under 20 +.
Quote from Funbeat user on 8 April 2010, 21:53Flyttar nu fram i klassrummet från obegåvad till halvbegåvad.
Om några år kanske jag får sitta längst fram, närmast fröken.Har haft knävärk sen lång tid tillbaka, långt innan cykel fanns i mitt ordförråd.(ca. tre år sen) Ska testa ett par avklippta stru
Flyttar nu fram i klassrummet från obegåvad till halvbegåvad.
Om några år kanske jag får sitta längst fram, närmast fröken.
Har haft knävärk sen lång tid tillbaka, långt innan cykel fanns i mitt ordförråd.(ca. tre år sen) Ska testa ett par avklippta stru