Quote from Funbeat user on 8 April 2010, 21:55Som sagt livet går vidare med olika cyklar.
Som sagt livet går vidare med olika cyklar.
Quote from Funbeat user on 8 April 2010, 21:57David, när du pratar om kobent eller rakbent. Hur justerar man klossarn för respektive situation?
David, när du pratar om kobent eller rakbent. Hur justerar man klossarn för respektive situation?
Quote from Funbeat user on 8 April 2010, 22:00Ut med hälen = Kobent.
Rak(ade)ben = Foten i linje med ramen.
Ut med hälen = Kobent.
Rak(ade)ben = Foten i linje med ramen.
Quote from Funbeat user on 8 April 2010, 22:05varför är det så egentligen? finns det nåt mått på hur mycket utåt med hälarna eller ska man helt enkelt prova sig fram? själv har jag cyklat ganska länge med hyfsat rak-justerade klossar men har tendens till lite kobent-het. Har funkat ok ändå, men skull
varför är det så egentligen? finns det nåt mått på hur mycket utåt med hälarna eller ska man helt enkelt prova sig fram? själv har jag cyklat ganska länge med hyfsat rak-justerade klossar men har tendens till lite kobent-het. Har funkat ok ändå, men skull
Quote from Funbeat user on 8 April 2010, 22:13För aerodynamiken.
Sedan kan inte alla ha knäna nära ramen pga hjulbenthet.Praktiskt att ha float i klossarna. Då eftersträvar foten sin mest naturliga position efter X antal varv.
För aerodynamiken.
Sedan kan inte alla ha knäna nära ramen pga hjulbenthet.
Praktiskt att ha float i klossarna. Då eftersträvar foten sin mest naturliga position efter X antal varv.
Quote from Funbeat user on 8 April 2010, 22:16med float i klossen antar jag att du menar att det finns ett spel i sidled. o sådana klossar har jag alltid haft. tack för svaren!
med float i klossen antar jag att du menar att det finns ett spel i sidled. o sådana klossar har jag alltid haft. tack för svaren!
Quote from Funbeat user on 9 April 2010, 00:09"Det är ganska obegåvat att cykla utan knävärmare under 20 +."
Är en långbyxa okej?
"Det är ganska obegåvat att cykla utan knävärmare under 20 +."
Är en långbyxa okej?
Quote from Funbeat user on 9 April 2010, 06:05Det finns lösa ärmar, knä o ben.
Ibland byter Arne kroppsdelar på hotellet.
Det finns lösa ärmar, knä o ben.
Ibland byter Arne kroppsdelar på hotellet.
Quote from Funbeat user on 9 April 2010, 21:36Susse. jag översätter åt dig....tror jag iallafall.
Låmgbyxa, släng dig i väggen.
Kläder som är en biprodukt av hela kläder går tydligen alldeles utmärkt att nyttja.
Såkallade benvärmare är väl byxor utan stjärttyg.
Knävärmare är väl höga strumpor utan
Susse. jag översätter åt dig....tror jag iallafall.
Låmgbyxa, släng dig i väggen.
Kläder som är en biprodukt av hela kläder går tydligen alldeles utmärkt att nyttja.
Såkallade benvärmare är väl byxor utan stjärttyg.
Knävärmare är väl höga strumpor utan
Quote from Funbeat user on 9 April 2010, 21:41Hägerfors?
Hägerfors?