Quote from Funbeat user on 2 August 2010, 20:24Ta bort pedalerna och smörj gängan med fett och montera igen. Med Tyst garanti.
Ta bort pedalerna och smörj gängan med fett och montera igen. Med Tyst garanti.
Quote from Funbeat user on 2 August 2010, 21:16Markku: Jag ska skruva av dem och smörja dem lite. Jag har tidigare skruvat av dem och dragit åt dem, men utan fett, i förhoppningen att det ska försvinna men utan lyckat resultat.
David: Är det för att förhindra "glid" mellan kloss och pedal? Jag trodde
Markku: Jag ska skruva av dem och smörja dem lite. Jag har tidigare skruvat av dem och dragit åt dem, men utan fett, i förhoppningen att det ska försvinna men utan lyckat resultat.
David: Är det för att förhindra "glid" mellan kloss och pedal? Jag trodde
Quote from Funbeat user on 2 August 2010, 21:17Jag pratar om hjulen.
Jag pratar om hjulen.
Quote from Funbeat user on 2 August 2010, 21:25David: HAHAHA...jag var inne på pedalerna efter Markkus inlägg 🙂
Jag har provat det också, både hårt, löst och "lagom". Mellan axeln på hjulet (vid snabbfästet) och och infästningen på framgaffeln/baktriangeln finns inget fett. Ska kanske lägga på lite d
David: HAHAHA...jag var inne på pedalerna efter Markkus inlägg 🙂
Jag har provat det också, både hårt, löst och "lagom". Mellan axeln på hjulet (vid snabbfästet) och och infästningen på framgaffeln/baktriangeln finns inget fett. Ska kanske lägga på lite d
Quote from Funbeat user on 2 August 2010, 21:29Hej!
Jag har också haft samma typ av "knakproblem" som du pratar om. Här kommer lite tips som jag hittade i en gammal Kadens - nr 5 2005. På sidan 90 fann jag rubriken "Få tyst på knaket". Följde tipsen som stod där: Fetta in pedalaxlarna och dra åt orden
Hej!
Jag har också haft samma typ av "knakproblem" som du pratar om. Här kommer lite tips som jag hittade i en gammal Kadens - nr 5 2005. På sidan 90 fann jag rubriken "Få tyst på knaket". Följde tipsen som stod där: Fetta in pedalaxlarna och dra åt orden
Quote from Fredric Lagerström on 2 August 2010, 21:31Ja, gör det. Det kan uppstå knak vid hjulens snabbkopplingar med. Lite fett på den rundade brickan som ligger an mot cykeln.
Ja, gör det. Det kan uppstå knak vid hjulens snabbkopplingar med. Lite fett på den rundade brickan som ligger an mot cykeln.
Quote from Funbeat user on 3 August 2010, 00:47Klingbultarna är ofta orsaken till knaket!
Klingbultarna är ofta orsaken till knaket!
Quote from Funbeat user on 3 August 2010, 07:42Har själv haft samma problem och som några tidigare föreslagit visade det sig vara klingbultarna. De visade sig vara fabriksmonterade helt utan fett så efter ett knappt år lät det förfärligt. Så placka loss alla klingbultarna, fetta in och montera ihop.
Har själv haft samma problem och som några tidigare föreslagit visade det sig vara klingbultarna. De visade sig vara fabriksmonterade helt utan fett så efter ett knappt år lät det förfärligt. Så placka loss alla klingbultarna, fetta in och montera ihop.
Quote from Funbeat user on 3 August 2010, 08:35Kan ibland vara svåra att montera bort. Fordras ett specialverkyg för den s.k muttern. Jag tog en radiotång och filade till spetsarna.
Kan ibland vara svåra att montera bort. Fordras ett specialverkyg för den s.k muttern. Jag tog en radiotång och filade till spetsarna.
Quote from Funbeat user on 3 August 2010, 08:41Clas Ohlsson har det mesta (till en billig peng också), eller Jula eller ... "Spanner", något för "låsring" (om man söker på Clas Ohlsson). Liknande verktyg används för kameror, bland annat.
Clas Ohlsson har det mesta (till en billig peng också), eller Jula eller ... "Spanner", något för "låsring" (om man söker på Clas Ohlsson). Liknande verktyg används för kameror, bland annat.