Quote from Guest on 29 August 2012, 13:02Jag håller på att sätta ihop mitt träningsprogram för vintern och funderar vad jag ska byta ut mot längdskidor.
Jag kör 5 pass/vecka
Ska jag köra alla grenar varje vecka eller ska jag dela upp det på olika veckor?
Mina mål för nästa år är:
Vasaloppet
Jag håller på att sätta ihop mitt träningsprogram för vintern och funderar vad jag ska byta ut mot längdskidor.
Jag kör 5 pass/vecka
Ska jag köra alla grenar varje vecka eller ska jag dela upp det på olika veckor?
Mina mål för nästa år är:
Vasaloppet
Quote from Funbeat user on 29 August 2012, 13:12Om jag bara hade fem pass på mig per vecka så hade jag satsat på:
1 löp (långt, för att inte bli av med löpspecifik träning.
1 sim (teknikträning och maxfart)
3 skidpassCykel nångång emellanåt för att inte helt glömma av hur man trampar.
Simteknik o
Om jag bara hade fem pass på mig per vecka så hade jag satsat på:
1 löp (långt, för att inte bli av med löpspecifik träning.
1 sim (teknikträning och maxfart)
3 skidpass
Cykel nångång emellanåt för att inte helt glömma av hur man trampar.
Simteknik o
Quote from Funbeat user on 29 August 2012, 14:15Kan hända att jag kommer att köra dubbel-pass en dag i veckan
Då jag skulle kunna få in ett simpass onsdag morgon.
Hur får jag in styrketräning i det hela? Jag har möjlighet att styrketräna i samband med simningen. Är det klokt att kombinera dom 2?
Kan hända att jag kommer att köra dubbel-pass en dag i veckan
Då jag skulle kunna få in ett simpass onsdag morgon.
Hur får jag in styrketräning i det hela? Jag har möjlighet att styrketräna i samband med simningen. Är det klokt att kombinera dom 2?
Quote from Funbeat user on 29 August 2012, 14:19Simma isåfall innan styrkan.
Klokt o klokt.... oftast har man bäst resultat av upplägg man tycker är roligt.
Simma isåfall innan styrkan.
Klokt o klokt.... oftast har man bäst resultat av upplägg man tycker är roligt.
Quote from Funbeat user on 29 August 2012, 14:22jag tycker du ska styrka träna innan du simma om du ska göra de tillsammans.
i hogskolan hade vi 45min styrka träning och sedan 75-90min simträning två gånger/vecka.
jag tycker du ska styrka träna innan du simma om du ska göra de tillsammans.
i hogskolan hade vi 45min styrka träning och sedan 75-90min simträning två gånger/vecka.
Quote from Funbeat user on 29 August 2012, 14:25Du tror inte att du behöver någon cykelträning för att ta dig runt?
Du tror inte att du behöver någon cykelträning för att ta dig runt?
Quote from Funbeat user on 29 August 2012, 14:28@David - Hur mycket tycker du att jag ska cykla/spinning/trainer?
@David - Hur mycket tycker du att jag ska cykla/spinning/trainer?
Quote from Funbeat user on 29 August 2012, 14:29Från Vasan till Vansbro är det tre månader.
Det räcker för att dra igång benen när skidträningen läggs ner.
Från Vasan till Vansbro är det tre månader.
Det räcker för att dra igång benen när skidträningen läggs ner.
Quote from Funbeat user on 29 August 2012, 14:32Hur prioriterat är Vasaloppet gentemot Gbg och triathlon? Vilka mål har du?
För egen del kör jag både Vasaloppet och Vansbro tri. Mitt upplägg fram till första söndagen i mars är bara fokuserat på att prestera på Vasaloppet. Jag kör ett par cykelpass på
Hur prioriterat är Vasaloppet gentemot Gbg och triathlon? Vilka mål har du?
För egen del kör jag både Vasaloppet och Vansbro tri. Mitt upplägg fram till första söndagen i mars är bara fokuserat på att prestera på Vasaloppet. Jag kör ett par cykelpass på
Quote from Funbeat user on 29 August 2012, 14:33Jag hade kört ett fem-timmars varje helg.
Jag hade kört ett fem-timmars varje helg.