Quote from Funbeat user on 30 August 2012, 09:13Detta väcker några intressanta frågor! Vart kan jag plocka mest tid på Triathlon?
Idag simmar jag i 2:00/100m tempo på långa simningar, cyklade i Sala Silverman (90km) 30km/h & löpning halvmaran 1:50:00 (GV) helmara 3:50:00 (Jubileumsmaran).
Jag är ing
Detta väcker några intressanta frågor! Vart kan jag plocka mest tid på Triathlon?
Idag simmar jag i 2:00/100m tempo på långa simningar, cyklade i Sala Silverman (90km) 30km/h & löpning halvmaran 1:50:00 (GV) helmara 3:50:00 (Jubileumsmaran).
Jag är ing
Quote from Funbeat user on 30 August 2012, 09:34Så nu är det helt plötsligt 8 pass i veckan? 😉
Kollar man resultatlistan från Sala så bör du fokusera på cyklingen.
(51e tid jämfört med 44 på sim och löp)
Så nu är det helt plötsligt 8 pass i veckan? 😉
Kollar man resultatlistan från Sala så bör du fokusera på cyklingen.
(51e tid jämfört med 44 på sim och löp)
Quote from Elias Engqvist on 30 August 2012, 09:42David Pavid: Ett spinningpass under vintern känns lite lite!
David Pavid: Ett spinningpass under vintern känns lite lite!
Quote from ellen olsson on 30 August 2012, 09:48Jag tycker att det är på tok för mycket. Jag kör 0 spinningpass/vinter.
Om du inte är bortskämd med extremt säker snötillgång och "snällt" väder så tycker jag att du ska åka så mycket skidor som du bara kan när du har möjlighet och träna annat när du mås
Jag tycker att det är på tok för mycket. Jag kör 0 spinningpass/vinter.
Om du inte är bortskämd med extremt säker snötillgång och "snällt" väder så tycker jag att du ska åka så mycket skidor som du bara kan när du har möjlighet och träna annat när du mås
Quote from Funbeat user on 30 August 2012, 11:51Ja det är sant Jonas - Särskilt eftersom jag tyckte att jag gjorde en bra cykling och att det gick rätt dåligt på både simning och löpning.
Hur mycket kan styrketräningen gör för cyklingen? Eller är det bara cykling/spinning som gäller för att bli en sna
Ja det är sant Jonas - Särskilt eftersom jag tyckte att jag gjorde en bra cykling och att det gick rätt dåligt på både simning och löpning.
Hur mycket kan styrketräningen gör för cyklingen? Eller är det bara cykling/spinning som gäller för att bli en sna
Quote from Funbeat user on 30 August 2012, 12:34Som simmare tycker jag ibland att triatlete underskatta simträning. Visste är det den moment man kan vinner minsta tid på. Men jag ser det så här kan du simma 3-5min snabbare men spara energi kommer du att även kunde cykla och springa snabbare.
Jag har i
Som simmare tycker jag ibland att triatlete underskatta simträning. Visste är det den moment man kan vinner minsta tid på. Men jag ser det så här kan du simma 3-5min snabbare men spara energi kommer du att även kunde cykla och springa snabbare.
Jag har i
Quote from Funbeat user on 30 August 2012, 12:58Konstigt att diskussionen mest handlar om hur du ska prestera bäst på Triathlon. Vasaloppet var ju trots allt en prioriterad tävling. Så det första att fundera ut för dig är nog hur viktigt VL är. Skidor, skidor, skidor och så lite rullskidor på det.
Konstigt att diskussionen mest handlar om hur du ska prestera bäst på Triathlon. Vasaloppet var ju trots allt en prioriterad tävling. Så det första att fundera ut för dig är nog hur viktigt VL är. Skidor, skidor, skidor och så lite rullskidor på det.
Quote from Funbeat user on 30 August 2012, 13:37@Ryan - Bra poäng! Kanske en svår fråga men; Hur snabb borde man kunna bli på en vinters simning? Vilka tempon kan vara rimligt att komma ner till?
@Per - Hur mycket längdskidor tror du att jag skulle behöva köra? Om vi säger att jag tränar längd/rullski
@Ryan - Bra poäng! Kanske en svår fråga men; Hur snabb borde man kunna bli på en vinters simning? Vilka tempon kan vara rimligt att komma ner till?
@Per - Hur mycket längdskidor tror du att jag skulle behöva köra? Om vi säger att jag tränar längd/rullski
Quote from ellen olsson on 30 August 2012, 13:48Om du ska köra ½IM så är cykling viktigast för triathlon, men det viktigaste ur helhetssynpunkt är att du tycker det är kul. Om du inte gör det så kommer ditt program ändå inte att hålla i längden...
Om du ska köra ½IM så är cykling viktigast för triathlon, men det viktigaste ur helhetssynpunkt är att du tycker det är kul. Om du inte gör det så kommer ditt program ändå inte att hålla i längden...
Quote from Funbeat user on 30 August 2012, 14:22@Fredrik 1:50/100m utan att anstränga dig mer. Jag skicka en PM till dig.
@Fredrik 1:50/100m utan att anstränga dig mer. Jag skicka en PM till dig.