Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Ryan:
Av egen erfarenhet så tycker jag det är svårt att få till vettig simning direkt efter (eller ens samma dag) ett styrkepass. Tekniken blir för lidande när musklerna är trötta.
Kände inte du av det?

För min del kommer jag att koncentrera min simning till att finslipa på tekniken (spelar det någon roll).

Jonas: nej, jag faktiskt simmade bättre på de dagarna vi hade styrka träning innan. hade jag varit barnfri hade jag gärna styrkatränat 2ggr/vecka innan min tisdag och torsdag simpass.

Allt på en gång?

SUCC avklarad!

Om man inte är en van cyklist trro jag på att cykla under vintern för att fortsätta bygga cykelmuskler.

Men det beror väl fortfarande på vad som är huvudfokus och prioritet? Hur viktig är placeringen på Vasaloppet? Vad tycker du är roligast att träna? Hur mycket tid har du? 5 dagar/veckan, ja men hur många timmar/pass? Har du möjlighet att köra 5 timmarspas

Sitter i samma båt som Fredrik och funderar över träningsupplägget för vinterhalvåret. Vasan har hög prioritet men sen blir det fokus på triathlon (förmodligen Vansbro tri plus någon/några tävlingar till).

Har dock erfarenhet från förra året vilket lust

Vasaloppet är absolut en prioriterad tävling. Men eftersom jag hittills inte lyckats hålla mig frisk fram till Vasan så har jag tänkt mig målet sub6 (tidigare har jag åkt halvsjuk på 8h).

Göteborgsvarvet är den tävling som jag prioriterar lägst, då det

Jag brukar se till att springa efter jag åkt skidor. Det är inte jobbigt på samma sätt som att springa efter att ha cyklat, men det är fortfarande jobbigt att byta gren och det är något som just jag behöver hålla igång. Plus att jag då får ihop ett ganska

Cykla! Det är under cyklingen du kan plocka mycket tid. Kör minst 1 spinningpass under vintern.

Hur simvan är du? Jag hade struntat i simningen och löpningen fram till vasan och kört längdskidor och cykel kombinerat med styrka.