Quote from Guest on 7 April 2008, 08:39Jag ska förhoppningsvis gå till cykelhandlaren i dag och köpa cykel. Förmodligen blir det en Fondriest Mega Plus, som är Fondriest billigaste modell har jag för mig, 12 000 kr.
Men jag undrar över det här med komponenterna. I prisuppgiften jag har fått ä
Jag ska förhoppningsvis gå till cykelhandlaren i dag och köpa cykel. Förmodligen blir det en Fondriest Mega Plus, som är Fondriest billigaste modell har jag för mig, 12 000 kr.
Men jag undrar över det här med komponenterna. I prisuppgiften jag har fått ä
Quote from Funbeat user on 7 April 2008, 08:49AFAIK: Väger mindre och håller längre.
AFAIK: Väger mindre och håller längre.
Quote from Funbeat user on 7 April 2008, 08:49> Håller de bättre, mindre krångel, driftsäkrare, väger mindre?
Ja, om du sedan kör Campagnolo så får du även snyggare design på köpet.
Shimano hör hemma på tyska postordercyklar och "Lär dig cykla" cyklar.Först byter du till Campagnolo Centaur så det
> Håller de bättre, mindre krångel, driftsäkrare, väger mindre?
Ja, om du sedan kör Campagnolo så får du även snyggare design på köpet.
Shimano hör hemma på tyska postordercyklar och "Lär dig cykla" cyklar.
Först byter du till Campagnolo Centaur så det
Quote from Funbeat user on 7 April 2008, 09:02Jag håller på att lära mig cykla och kör inte i klunga, så Shimano verkar vara ett givet val då...
Men på en relativt billig cykel, är det lönt att gå upp mer än 105, om vi nu snackar shimano-systemen? Modellen över hade Campagnolo Veloce (stavning?) oc
Jag håller på att lära mig cykla och kör inte i klunga, så Shimano verkar vara ett givet val då...
Men på en relativt billig cykel, är det lönt att gå upp mer än 105, om vi nu snackar shimano-systemen? Modellen över hade Campagnolo Veloce (stavning?) oc
Quote from Funbeat user on 7 April 2008, 09:06David, om du gör en gissning, hur mycket dyrare tropr du cykeln blir med Centaur jämfört med 105?
David, om du gör en gissning, hur mycket dyrare tropr du cykeln blir med Centaur jämfört med 105?
Quote from Torbjörn Ohlsson on 7 April 2008, 09:10Att David är ett Campafan råder det inga tvivel om... För mig fungerar shimano utmärkt, för en hel del proffsstall också...
Att David är ett Campafan råder det inga tvivel om... För mig fungerar shimano utmärkt, för en hel del proffsstall också...
Quote from Funbeat user on 7 April 2008, 09:11När jag jagade ny cykel i höstas fick jag av någon tipset att Shimanogrejor över 105 inte motiverade prisökningen för någon som inte låg närmare eliten än jag gör. På din beskrivning ligger du inte heller i eliten bland cyklister så det kanske gäller dig
När jag jagade ny cykel i höstas fick jag av någon tipset att Shimanogrejor över 105 inte motiverade prisökningen för någon som inte låg närmare eliten än jag gör. På din beskrivning ligger du inte heller i eliten bland cyklister så det kanske gäller dig
Quote from ellen olsson on 7 April 2008, 09:17> Du blir klungans skämt om du kör en Italiensk ram med Shimanokomponenter!
Word! 🙂
På en italiensk ram så monterar man Campa, annars blir det fel...Beträffande skillnaden mellan Shimano 105 och Ultegra så är det inte värt priset att gå upp till Ulte
> Du blir klungans skämt om du kör en Italiensk ram med Shimanokomponenter!
Word! 🙂
På en italiensk ram så monterar man Campa, annars blir det fel...
Beträffande skillnaden mellan Shimano 105 och Ultegra så är det inte värt priset att gå upp till Ulte
Quote from Funbeat user on 7 April 2008, 09:43KC: Jag har för mig att Shimano delar ut grejorna gratis och betalar för att proffsen cyklar med deras prylar.
KC: Jag har för mig att Shimano delar ut grejorna gratis och betalar för att proffsen cyklar med deras prylar.
Quote from Funbeat user on 7 April 2008, 10:03> Du blir klungans skämt om du kör en Italiensk ram med Shimanokomponenter!
Jaha, nu MÅSTE jag ju bara köpa ny cykel eller byta till campa... :D. Pengar?!? Anyone?!
> Du blir klungans skämt om du kör en Italiensk ram med Shimanokomponenter!
Jaha, nu MÅSTE jag ju bara köpa ny cykel eller byta till campa... :D. Pengar?!? Anyone?!