Quote from Guest on 28 March 2014, 10:17Jag skulle vilja ha feedback från er som använder kompressionskläder på era löparpass. Bra/dåligt? Vilka fördelar finns det? Vilka är nackdelarna?
Jag är väldigt sugen på att prova på det. Jag är långdistanslöpare och springer nästan uteslutande på asfal
Jag skulle vilja ha feedback från er som använder kompressionskläder på era löparpass. Bra/dåligt? Vilka fördelar finns det? Vilka är nackdelarna?
Jag är väldigt sugen på att prova på det. Jag är långdistanslöpare och springer nästan uteslutande på asfal
Quote from Funbeat user on 28 March 2014, 10:27Jag har svårt att uttala mig om fördelarna (jag är nog inte tillräckligt snabb/springer tillräckligt länge för att jag ska se eventuella fördelar).
Men vad gäller nackdelar så: vad varsam med passformen. För mig funkar hittills bara 2XU. Andra kryper sak
Jag har svårt att uttala mig om fördelarna (jag är nog inte tillräckligt snabb/springer tillräckligt länge för att jag ska se eventuella fördelar).
Men vad gäller nackdelar så: vad varsam med passformen. För mig funkar hittills bara 2XU. Andra kryper sak
Quote from Funbeat user on 28 March 2014, 10:44Jag tränar inte mycket i kompressionskläder, mest för att jag inte har några. Det är dock rätt skönt att ha lite kompression i tights och det är lite gött att gå omkring hemma i kompressionsstrumpor efter ett långpass.
Och det är ungefär det enda relevan
Jag tränar inte mycket i kompressionskläder, mest för att jag inte har några. Det är dock rätt skönt att ha lite kompression i tights och det är lite gött att gå omkring hemma i kompressionsstrumpor efter ett långpass.
Och det är ungefär det enda relevan
Quote from Funbeat user on 28 March 2014, 11:02Att mina kompressionsstrumpor hjälper mig med att fötter och vrister inte svullnar lika mycket som utan, det har jag flertal gånger bevisat för mig. Nu har jag en konstant lätt svullen högerfot så om det är lika för alla kan jag ju inte säga.
Men här prat
Att mina kompressionsstrumpor hjälper mig med att fötter och vrister inte svullnar lika mycket som utan, det har jag flertal gånger bevisat för mig. Nu har jag en konstant lätt svullen högerfot så om det är lika för alla kan jag ju inte säga.
Men här prat
Quote from Funbeat user on 28 March 2014, 11:06Placebo är också en effekt som inte ska underskattas. 😀
Viktor, om spridningen är så pass stor att den ena säger att det ger effekt och den andra säger att det inte ger någon effekt öht. Varför skulle en stor urvalsgrupp hjälpa till för att en idivid sk
Placebo är också en effekt som inte ska underskattas. 😀
Viktor, om spridningen är så pass stor att den ena säger att det ger effekt och den andra säger att det inte ger någon effekt öht. Varför skulle en stor urvalsgrupp hjälpa till för att en idivid sk
Quote from Funbeat user on 28 March 2014, 16:20Fast genom att öka storleken på urvalsgruppen minskas risken för att den blir snedvriden åt något håll, antingen avsiktligt eller oavsiktligt.
Vill man utreda huruvida kompressionskläder har mätbara effekter i prestation och väljer en väldigt liten urval
Fast genom att öka storleken på urvalsgruppen minskas risken för att den blir snedvriden åt något håll, antingen avsiktligt eller oavsiktligt.
Vill man utreda huruvida kompressionskläder har mätbara effekter i prestation och väljer en väldigt liten urval
Quote from Funbeat user on 28 March 2014, 18:21Huruvida man behöver en stor urvalsgrupp för att använda sig av statistiska verktyg var inte det jag syftade på att ifrågasätta. Det är inget man ens kan argumentera om - det är ett krav.
Formulerade mig slarvigt. Det jag ville belysa var problematiken
Huruvida man behöver en stor urvalsgrupp för att använda sig av statistiska verktyg var inte det jag syftade på att ifrågasätta. Det är inget man ens kan argumentera om - det är ett krav.
Formulerade mig slarvigt. Det jag ville belysa var problematiken
Quote from Funbeat user on 28 March 2014, 18:22(t+)
(t+)
Quote from Catharina Brattlin on 28 March 2014, 21:09Robert, är Du sugen på att testa t ex ett par 2XU så köp ett par. Man vill väl inte dö nyfiken? 🙂
Jag läste bara lite löst om kompressionstights innan jag köpte mig ett par. Den medicin jag har läst gav mig ändå lite input på att kompression hjälper de
Robert, är Du sugen på att testa t ex ett par 2XU så köp ett par. Man vill väl inte dö nyfiken? 🙂
Jag läste bara lite löst om kompressionstights innan jag köpte mig ett par. Den medicin jag har läst gav mig ändå lite input på att kompression hjälper de
Quote from Funbeat user on 29 March 2014, 04:32Jag sällar mig till kategorin som säger "det är skönt", vilket inte är en oäven effekt. Jag kör med kompressionstights (ibland även basic kompressionsstrumpor från Nike, mest bara för att de är sköna på foten) och det gör att rumpan och låren inte skvalpa
Jag sällar mig till kategorin som säger "det är skönt", vilket inte är en oäven effekt. Jag kör med kompressionstights (ibland även basic kompressionsstrumpor från Nike, mest bara för att de är sköna på foten) och det gör att rumpan och låren inte skvalpa