Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKompressionsstrumpor
You need to log in to create posts and topics.

Skillnad i vaddå?

Kan tipsa om att Tony Pölder Sport har nedsatt pris på Skins. Deras kompressionsstrumpor Powersox gillar jag iaf.

http://www.polder.se/?cid=135778

/Carl

Tack för länken, nu är jag med på vad det är iaf... 🙂

Det verkar som Wiggle har X-socks Run Energy för 176SEK, fraktfritt över 600SEK.

Det blir i alla fall en aning billigare än att handla på Runners...

Jag har opererat åderbråck och borde väl egentligen ha kompressions strumpor jämt för att
undvika att pr

Sweet! Tack Carl! Skins återhämtningstights är grymma! Skall passa på att köpa ett par powersox 🙂

Jag tycker x-socks är kanon men kunde kanske klämma åt lite mer som någon skrev. De jag köpte på apoteket var värdelösa att springa i då de blev blöta (bomull) och halkade runt på foten. De knallar jag runt med hemma eller på jobbet ibland bara. Det kansk

Det är flera som frågar men ingen vill svara.

Vad är kompressionsstrumpor bra för/mot?

Jag frågade min gubbe vad teorin var och han sa "teorin är att löpare köper alldeles för lite lullull men dessa kanske går att sälja ändå"

... men vad är den officie

Officiell teori är att öka blodflödet genom musklerna i vadregionen genom gradiellt tryck. Om man har vanliga strumpor ansamlar man blod i fötterna under dagen pga av gravitation. Ett gradiellt tryck "stänger" ytliga vener och artärer vilket medför att bl

Ja, också bra för återhämtning efterom man ökar blodflödet och tar bort mjölksyra snabbare.

Aha 🙂

Jag tror min gubbe skulle gilla den teorin ändå. Han skulle kunna överföra den på sin normala position (horisontalläge) (H)