Quote from Funbeat user on 4 April 2009, 20:43Hur gör man om man vill ha kompressionssturmpor men har små fötter och feta vader då?
Jag kikade på Mabs sida med storlekstabellen, och inser att jag ska ha minsta storleken till fötterna, men största storleken sett till vadmåttet, och på ankelmåttet hamn
Hur gör man om man vill ha kompressionssturmpor men har små fötter och feta vader då?
Jag kikade på Mabs sida med storlekstabellen, och inser att jag ska ha minsta storleken till fötterna, men största storleken sett till vadmåttet, och på ankelmåttet hamn
Quote from Funbeat user on 4 April 2009, 21:33Det går bra att använda separat kompressionsvadskydd så kan du ha dina vanliga strumpor.
http://www.2xu.com/compression/ua1244b.html
Det går bra att använda separat kompressionsvadskydd så kan du ha dina vanliga strumpor.
Quote from Funbeat user on 5 April 2009, 06:57Nja, vitsen med "riktiga" kompressionstrumpor är att de ska sitta åt runt foten och ankeln/vristen, och sedan ska trycket släppa mer och mer upp över vaden. Dessutom sys de på ett speciellt längsgående sätt.
Ett enbart vadskydd skulle i värsta fall få dir
Nja, vitsen med "riktiga" kompressionstrumpor är att de ska sitta åt runt foten och ankeln/vristen, och sedan ska trycket släppa mer och mer upp över vaden. Dessutom sys de på ett speciellt längsgående sätt.
Ett enbart vadskydd skulle i värsta fall få dir
Quote from Funbeat user on 5 April 2009, 08:26Jaså, men vadkompressionsplaggen säljs ju med samma argument. Har man strumpor så blir det väl ingen skillnad ? Vadskydden går ju ner hela vägen till foten.
Jaså, men vadkompressionsplaggen säljs ju med samma argument. Har man strumpor så blir det väl ingen skillnad ? Vadskydden går ju ner hela vägen till foten.
Quote from Funbeat user on 5 April 2009, 08:58Nu är det inte jag som är experten, utan jag har fått det förklarat för mig av en expert. Och det jag har fått berättat för mig är just skillnaden melllan olika kategorier "knälånga strumpor".
Men det jag reagerade mot Lars-Åke var att du skrev att det s
Nu är det inte jag som är experten, utan jag har fått det förklarat för mig av en expert. Och det jag har fått berättat för mig är just skillnaden melllan olika kategorier "knälånga strumpor".
Men det jag reagerade mot Lars-Åke var att du skrev att det s
Quote from Funbeat user on 5 April 2009, 15:37Tack Ubbe för tipset! Jag har beställt ett par Mabs sport för att testa. Sen när Krister meddelar var man kan få tag på de andra så ska jag även försöka få tag på ett par av den sorten också.
Tack Ubbe för tipset! Jag har beställt ett par Mabs sport för att testa. Sen när Krister meddelar var man kan få tag på de andra så ska jag även försöka få tag på ett par av den sorten också.
Quote from Funbeat user on 5 April 2009, 15:52Jag köpte ett par x-socks run energizer inför Årets sista långpass och har använt dem på varenda utomhuspass sen dess. Jag är helt såld!
På långpassen får jag inga trötthetskänningar i vaderna och efteråt kommer varken stelheten eller tröttheten i vadern
Jag köpte ett par x-socks run energizer inför Årets sista långpass och har använt dem på varenda utomhuspass sen dess. Jag är helt såld!
På långpassen får jag inga trötthetskänningar i vaderna och efteråt kommer varken stelheten eller tröttheten i vadern
Quote from Funbeat user on 5 April 2009, 16:10OK. Ja det är ju skillnad på vanliga vadskydd och kompressionsplagg.
Jag har i alla fall kompressionsvadplagg och tycker det känns bra.
OK. Ja det är ju skillnad på vanliga vadskydd och kompressionsplagg.
Jag har i alla fall kompressionsvadplagg och tycker det känns bra.
Quote from Bjarne Lewin on 5 April 2009, 16:19Fler än jag som tycker att det verkar knepigt med storlekarna?
Jag är medveten om att jag har kraftiga vader. Mina vader måste nog vara kraftiga eftersom muskelna får hjälpa slappa ligament att stabilisera foten. Mabs flygstrumpor verkar ha mått som pass
Fler än jag som tycker att det verkar knepigt med storlekarna?
Jag är medveten om att jag har kraftiga vader. Mina vader måste nog vara kraftiga eftersom muskelna får hjälpa slappa ligament att stabilisera foten. Mabs flygstrumpor verkar ha mått som pass
Quote from antti5303@gmail.com on 5 April 2009, 17:55Krister. CEP säljer ju en vadmodell utan fötter för fotbollsspelare. Om nu CEP har hög kvalitet vore det väl konstigt om dom säljer en produkt som ev har motsatt effekt?
Krister. CEP säljer ju en vadmodell utan fötter för fotbollsspelare. Om nu CEP har hög kvalitet vore det väl konstigt om dom säljer en produkt som ev har motsatt effekt?