Quote from Guest on 30 October 2009, 19:47jag är 16 år och satsar stenhårdt på min fotboll. Jag går även fotbollgymnasium så de blir en hel del träning. På en normal vecka nu har jag ca 8 pass i veckan om jag räknar med mental träning(teori) Av dessa pass är 4 kondition/fys(styrka). Jag har då n
jag är 16 år och satsar stenhårdt på min fotboll. Jag går även fotbollgymnasium så de blir en hel del träning. På en normal vecka nu har jag ca 8 pass i veckan om jag räknar med mental träning(teori) Av dessa pass är 4 kondition/fys(styrka). Jag har då n
Quote from Funbeat user on 30 October 2009, 19:57Har du ingen tränare?
Har du ingen tränare?
Quote from Funbeat user on 30 October 2009, 20:06joo det har jag såklart men det här gäller på fritiden då det är inte är träning med laget. Dock så har jag också precis bytt klubb och vet inte riktigt hur mycket kondition/styrka de kör. Det är de jag behöver öva mest på så det är vad jag prioriterar fr
joo det har jag såklart men det här gäller på fritiden då det är inte är träning med laget. Dock så har jag också precis bytt klubb och vet inte riktigt hur mycket kondition/styrka de kör. Det är de jag behöver öva mest på så det är vad jag prioriterar fr
Quote from Funbeat user on 30 October 2009, 20:19Din tränare borde kunna lägga ett individuellt program för var och en i laget.
Din tränare borde kunna lägga ett individuellt program för var och en i laget.
Quote from Funbeat user on 30 October 2009, 20:24Jag vet inte så mycket om träningsupplägg inom fotboll men måste hålla med David, det låter rimligt att du talar med din tränare.
Jag vet inte så mycket om träningsupplägg inom fotboll men måste hålla med David, det låter rimligt att du talar med din tränare.
Quote from Funbeat user on 30 October 2009, 20:41jag ska försöak prata med tränaren och se vad han tycker 🙂
Men ni har inga andra tips på nån slags konditions träning som är vädigt effektiv?
jag ska försöak prata med tränaren och se vad han tycker 🙂
Men ni har inga andra tips på nån slags konditions träning som är vädigt effektiv?
Quote from Funbeat user on 30 October 2009, 20:52Jodå, men då orkar du inte träna fotboll.
Jodå, men då orkar du inte träna fotboll.
Quote from Funbeat user on 30 October 2009, 21:00under uppbyggnadsvasen som börjar nu snart ska man köra stentufft och vara nedtränad,, fotbollen kör jag för att hålla igång bollkänslan och få ha lite roligt. Men det är stryka och kondition som ska vara i fokus. Desto närmare säsong börjar man sedan kör
under uppbyggnadsvasen som börjar nu snart ska man köra stentufft och vara nedtränad,, fotbollen kör jag för att hålla igång bollkänslan och få ha lite roligt. Men det är stryka och kondition som ska vara i fokus. Desto närmare säsong börjar man sedan kör
Quote from Håkan Öhling on 30 October 2009, 21:17Jag tycker dina 70-20 låter bra. Blanda gärna med 4x4min, kanske varannan gång. Kör ganska hårt men inte riktigt max och vila en minut. Lycka till!
Jag tycker dina 70-20 låter bra. Blanda gärna med 4x4min, kanske varannan gång. Kör ganska hårt men inte riktigt max och vila en minut. Lycka till!
Quote from Funbeat user on 31 October 2009, 00:34vad har du för position? kommer förmodligen behövas lite olika sorters träning om du skulle vara en defensiv back eller en forward som jagar på alla bollar.
Hursomhelst är det ett tips att på en dag med styrketräning lägga till ett intervallpass efter sty
vad har du för position? kommer förmodligen behövas lite olika sorters träning om du skulle vara en defensiv back eller en forward som jagar på alla bollar.
Hursomhelst är det ett tips att på en dag med styrketräning lägga till ett intervallpass efter sty