Quote from Funbeat user on 31 October 2009, 11:07Med 4*4 min menar du att jag springer i 1minut vilar 1 sammalagt 16 gånger då? eller hur menar du?
Mikael jag är anfallare och du tycker allstå att jag ska köra styrkan först och sen kondition?
Med 4*4 min menar du att jag springer i 1minut vilar 1 sammalagt 16 gånger då? eller hur menar du?
Mikael jag är anfallare och du tycker allstå att jag ska köra styrkan först och sen kondition?
Quote from Funbeat user on 31 October 2009, 11:34Med 4*4 minuter brukar man mena att man springer 4 minuter i sträck, 4 repetitioner. Hur lång vilan är kan du ju laborera lite med.
Under försäsongen och uppehållet brukar vi köra 3 minuters intervaller, 70-20 och 15-15 (de två sistnämnda även på träning
Med 4*4 minuter brukar man mena att man springer 4 minuter i sträck, 4 repetitioner. Hur lång vilan är kan du ju laborera lite med.
Under försäsongen och uppehållet brukar vi köra 3 minuters intervaller, 70-20 och 15-15 (de två sistnämnda även på träning
Quote from Håkan Öhling on 31 October 2009, 15:08Precis som Karin säger: spring 4 min vila en minut. Upprepa 4 gånger.
Precis som Karin säger: spring 4 min vila en minut. Upprepa 4 gånger.
Quote from Funbeat user on 31 October 2009, 15:16Jag kan tänka mig att även 30 sek rätt hårt och 30 sek lätt jogg
10-15 gånger skulle kunna ge bra klös för en anfallare.
Jag kan tänka mig att även 30 sek rätt hårt och 30 sek lätt jogg
10-15 gånger skulle kunna ge bra klös för en anfallare.
Quote from Funbeat user on 31 October 2009, 16:43Lite träningsmetodik skadar inte.
Lite träningsmetodik skadar inte.
Quote from Funbeat user on 31 October 2009, 16:51hur mycket ger ett vanligt ganska lätt jogging pass? eller vad är det bra för?
hur mycket ger ett vanligt ganska lätt jogging pass? eller vad är det bra för?
Quote from Håkan Öhling on 31 October 2009, 17:32Det ger en vana att jogga, men inte mycket mer. Kan vara bra att blanda in som återhämtning, men då är det nog bättre att vila helt.
Det ger en vana att jogga, men inte mycket mer. Kan vara bra att blanda in som återhämtning, men då är det nog bättre att vila helt.
Quote from Funbeat user on 31 October 2009, 22:37ska du springa längre så ska du ligga mellan 70-80% av maxpuls för att bäst träna aerobt, ligger du under 70% så tränar du fettförbränning och ämnesomsättning i större grad och det är förmodligen inte aktuellt om man spelar fotboll.
Intervallerna med bol
ska du springa längre så ska du ligga mellan 70-80% av maxpuls för att bäst träna aerobt, ligger du under 70% så tränar du fettförbränning och ämnesomsättning i större grad och det är förmodligen inte aktuellt om man spelar fotboll.
Intervallerna med bol
Quote from Funbeat user on 1 November 2009, 08:43Som sagt, lite träningsmetodik skadar inte.
Som sagt, lite träningsmetodik skadar inte.
Quote from Funbeat user on 2 November 2009, 10:57Jag skulle definitivt rekommendera att anpassa löpträningen till fotbollen. Dvs köra mycket start/stopp, riktningsförändringar etc. Allra helst med boll faktiskt. Har spelat och tränat fotboll och upplever att många fotbollslag i Sverige kastar bort tid p
Jag skulle definitivt rekommendera att anpassa löpträningen till fotbollen. Dvs köra mycket start/stopp, riktningsförändringar etc. Allra helst med boll faktiskt. Har spelat och tränat fotboll och upplever att många fotbollslag i Sverige kastar bort tid p