Quote from Funbeat user on 6 March 2010, 15:27K-G: Tack för din sakliga analys. Många andra brukar stampa ihjäl såna...
K-G: Tack för din sakliga analys. Många andra brukar stampa ihjäl såna...
Quote from Funbeat user on 6 March 2010, 15:31Lars: Ja absolut.
Men jag inbillar mig att energin som går åt för att bromsa och vända benets fart bakåt just innan fotisättningen för alltid går förlorad. Tyngre ben = torsk på just det.
Lars: Ja absolut.
Men jag inbillar mig att energin som går åt för att bromsa och vända benets fart bakåt just innan fotisättningen för alltid går förlorad. Tyngre ben = torsk på just det.
Quote from Funbeat user on 6 March 2010, 15:41Anders: Ja, det har du rätt i. Studsen skulle kunna vara lika för alla (oavsett benlängd), men tyngre ben kräver onekligen mer energi.
I alla fall om man svänger dem snabbare än en frisvängande pendel. Jag undrar vilken frekvens benen skulle svänga med?
Anders: Ja, det har du rätt i. Studsen skulle kunna vara lika för alla (oavsett benlängd), men tyngre ben kräver onekligen mer energi.
I alla fall om man svänger dem snabbare än en frisvängande pendel. Jag undrar vilken frekvens benen skulle svänga med?
Quote from Funbeat user on 6 March 2010, 16:32Testa med en plankla som är lika lång som benet. Sannolikt lägre frekvens än 90, eller???
Men om man "kortar" benet (pendeln) genom att göra lite mer hälkick (böjer benet mer-höjer foten) som Pose föreskriver så ökar frekvensen med ens... Hamnar den kans
Testa med en plankla som är lika lång som benet. Sannolikt lägre frekvens än 90, eller???
Men om man "kortar" benet (pendeln) genom att göra lite mer hälkick (böjer benet mer-höjer foten) som Pose föreskriver så ökar frekvensen med ens... Hamnar den kans
Quote from Funbeat user on 6 March 2010, 17:00Sluta retas.
Vet att jag bara har 2 hjärnceller så jag hänger inte med.http://www.youtube.com/watch?v=MdPOfUSAmT8
Sluta retas.
Vet att jag bara har 2 hjärnceller så jag hänger inte med.