Quote from Funbeat user on 1 August 2014, 21:54Sylvia, kroppen blir ju återhämtad till slut..varför ska den då ha hög vilopuls ? Den låga är ju för att man är slö, övertränad, orkar inte, ska inte.
Är du pigg och får ny lägsta puls är det en annan femma, då klarar kroppen reparationerna bra och du h
Sylvia, kroppen blir ju återhämtad till slut..varför ska den då ha hög vilopuls ? Den låga är ju för att man är slö, övertränad, orkar inte, ska inte.
Är du pigg och får ny lägsta puls är det en annan femma, då klarar kroppen reparationerna bra och du h
Quote from Funbeat user on 1 August 2014, 23:09Ovanligt låg vilopuls(relativt ens normala) kan vara en indikation på överträning eller infektion i kroppen. Även hög. Därför slutade jag bry mig om den och numer frågar jag mig hur jag MÅR istället 🙂
Ovanligt låg vilopuls(relativt ens normala) kan vara en indikation på överträning eller infektion i kroppen. Även hög. Därför slutade jag bry mig om den och numer frågar jag mig hur jag MÅR istället 🙂
Quote from Funbeat user on 2 August 2014, 13:20Nu handlar det om en femtonåring, så hur vilopulsen rör sig bland alla i yngre medelåldern här på FB är kanske inte så relevant:-)
Nu handlar det om en femtonåring, så hur vilopulsen rör sig bland alla i yngre medelåldern här på FB är kanske inte så relevant:-)
Quote from Funbeat user on 3 August 2014, 23:54Du är femton och inte färdigväxt att du har den puls du har är helt Ok ! När du växer och fortsätter att träna så kommer din vilopuls att sjunka. Du tränar enligt ett program kan jag tänka mig. Prata med din tränare. Variera träning i olika tempo såsom in
Du är femton och inte färdigväxt att du har den puls du har är helt Ok ! När du växer och fortsätter att träna så kommer din vilopuls att sjunka. Du tränar enligt ett program kan jag tänka mig. Prata med din tränare. Variera träning i olika tempo såsom in
Quote from Funbeat user on 11 August 2014, 19:42Som någon Funbeat medlem svarade på frågan för några år sedan.
-Se det så här, allt över 0 är bra. 🙂
Som någon Funbeat medlem svarade på frågan för några år sedan.
-Se det så här, allt över 0 är bra. 🙂