Quote from Funbeat user on 14 September 2011, 13:41IE9 är iofs ganska ok och börjar närma sig standarder.
IE9 är iofs ganska ok och börjar närma sig standarder.
Quote from Funbeat user on 14 September 2011, 14:55Nu är ändringen för hur olästa foruminlägg presenteras upplagd (som ni förhoppningsvis/antagligen) kan se. Om inte: refresha browsern (F5 eller Kringla-R).
Hur tycker ni att det blev? (Jag vill INTE ha feedback här på annat än just själva brödtexten för
Nu är ändringen för hur olästa foruminlägg presenteras upplagd (som ni förhoppningsvis/antagligen) kan se. Om inte: refresha browsern (F5 eller Kringla-R).
Hur tycker ni att det blev? (Jag vill INTE ha feedback här på annat än just själva brödtexten för
Quote from Bertil Nolheim on 14 September 2011, 14:57Mycket bättre! Kanske en anings mörkare grå ram.
Mycket bättre! Kanske en anings mörkare grå ram.
Quote from Funbeat user on 14 September 2011, 14:57helt OK Elin men jag har inget förstoringsglas (eller hand som jag får på den första länken) så det är kanske min widescreen med 1680*1050 i upplösning som gör det?
Nu är allt iaf mycket mera lättläst här!!! (t+)
helt OK Elin men jag har inget förstoringsglas (eller hand som jag får på den första länken) så det är kanske min widescreen med 1680*1050 i upplösning som gör det?
Nu är allt iaf mycket mera lättläst här!!! (t+)
Quote from Funbeat user on 14 September 2011, 14:58Det är bättre! Men försök hitta ett typsnitt med kraftigare tecken,.
Det är bättre! Men försök hitta ett typsnitt med kraftigare tecken,.
Quote from Funbeat user on 14 September 2011, 14:59Olle - nu är kontrasterna klara och tydliga.
Det enda som jag stör mig på nu (måste ju hitta på något :D) är det stora radavståndet.
Inläggen blir "höga" och man får inget flyt i läsningen...
Olle - nu är kontrasterna klara och tydliga.
Det enda som jag stör mig på nu (måste ju hitta på något :D) är det stora radavståndet.
Inläggen blir "höga" och man får inget flyt i läsningen...
Quote from Funbeat user on 14 September 2011, 15:00När jag skriver inlägget (inmatningsformuläret) så blir det inet alls samma radavstånd men i forumet är det för stort!
När jag skriver inlägget (inmatningsformuläret) så blir det inet alls samma radavstånd men i forumet är det för stort!
Quote from Funbeat user on 14 September 2011, 15:10Personligen fördedrog jag det förra och hade inga som helst problem med att läsa det. Jag har både glasögon och en finjusterad skärm och då fungerade allt fint, kanske möjligtvis bara en tjockare font som behövdes, men knappast någon förändring av bakgrun
Personligen fördedrog jag det förra och hade inga som helst problem med att läsa det. Jag har både glasögon och en finjusterad skärm och då fungerade allt fint, kanske möjligtvis bara en tjockare font som behövdes, men knappast någon förändring av bakgrun
Quote from Funbeat user on 14 September 2011, 15:12Betydligt mer läsbart, men jag skulle som David säger gå på en annan font (som är mer webboptimerad med större x-höjd och vidare öglor).
Betydligt mer läsbart, men jag skulle som David säger gå på en annan font (som är mer webboptimerad med större x-höjd och vidare öglor).
Quote from Funbeat user on 14 September 2011, 15:16Håller med Jackie att ögonen fokuserar lätt på den orange delen, ögonen vill liksom dit...också radavståndet i brödtexten känns stor.
Däremot är bakgrunden mycket skönare att läsa mot.
Håller med Jackie att ögonen fokuserar lätt på den orange delen, ögonen vill liksom dit...också radavståndet i brödtexten känns stor.
Däremot är bakgrunden mycket skönare att läsa mot.