Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

IE9 är iofs ganska ok och börjar närma sig standarder.

Nu är ändringen för hur olästa foruminlägg presenteras upplagd (som ni förhoppningsvis/antagligen) kan se. Om inte: refresha browsern (F5 eller Kringla-R).

Hur tycker ni att det blev? (Jag vill INTE ha feedback här på annat än just själva brödtexten för

Mycket bättre! Kanske en anings mörkare grå ram.

helt OK Elin men jag har inget förstoringsglas (eller hand som jag får på den första länken) så det är kanske min widescreen med 1680*1050 i upplösning som gör det?
Nu är allt iaf mycket mera lättläst här!!! (t+)

Det är bättre! Men försök hitta ett typsnitt med kraftigare tecken,.

Olle - nu är kontrasterna klara och tydliga.
Det enda som jag stör mig på nu (måste ju hitta på något :D) är det stora radavståndet.
Inläggen blir "höga" och man får inget flyt i läsningen...

När jag skriver inlägget (inmatningsformuläret) så blir det inet alls samma radavstånd men i forumet är det för stort!

Personligen fördedrog jag det förra och hade inga som helst problem med att läsa det. Jag har både glasögon och en finjusterad skärm och då fungerade allt fint, kanske möjligtvis bara en tjockare font som behövdes, men knappast någon förändring av bakgrun

Betydligt mer läsbart, men jag skulle som David säger gå på en annan font (som är mer webboptimerad med större x-höjd och vidare öglor).

Håller med Jackie att ögonen fokuserar lätt på den orange delen, ögonen vill liksom dit...också radavståndet i brödtexten känns stor.
Däremot är bakgrunden mycket skönare att läsa mot.