Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Nä, randen är jättebra. Bakgrunden är bra. Lite mindre radavstånd och annan font som Fredrik och David skriver...sen får du ledigt från layoutavdelningen 🙂

Kanske går det att tona ner den orangefärgade delen så att den inte blir lika skarp? Dock följer det då inte färgmönstret som finns på nya meddelanden osv. Men det är en färg som ska dra ögonen till sig och det kanske inte är riktigt meningen i ett forum

Linjen blir för tydlig och drar liksom blicken till men kanske räcker det att göra den lite smalare, hälften så bred t.ex.

Nu var i och för sig det jag menade att det inte var tydligt nog längre 😉

När jag läser ett inlägg så kan jag inte i ögonvrån urskilja om inläggen har en orange rad eller inte och enligt mig är detta hela poängen med raden? Inte att man ska medvetet beh

Bättre!

Men som andra är inne på, annat typsnitt och mindre radavstånd.

Vore intressant å höra från nån som är färgblind, som har problem med rött och grönt, om den brandgula randen syns eller inte.

Nu blev det mycket bättre men jag måste ju gnälla vidare lite 😉

Som tidigare påpekats så stör den orangea linjen läsningen. Kanske skulle vara bättre att skippa den och eventuellt lägga en liten färgklick ute till höger nånstans? Eller tona ner den någo

Olle - Jag tycker linjebredden skall vara som du hade i ditt ursprungliga exempel i det här spåret. Lite tunnare än nu.

Håller inte med Daniel. Den stör klart mindre än den dåliga kontrasten som var innan. Men vi uppfattar saker så olika.

Bruse, det är helt klart tillräckligt bra som det är nu. Typ 98% bättre än tidigare 🙂

Nu hoppas jag bara att den nya textstorleken följer med till resten av siten, åtminstone till listor och brödtext.

Jag håller med David, det är inte mycket skillnad nu mellan bakgrunden i lästa och olästa posts. Det beror i och för sig också på vilken vinkel man tittar mot skärmen, men till stor del tror jag också att det beror på att det är gråtoner, om bakgrunden ha