Quote from Funbeat user on 27 April 2012, 20:18Oj, finns det bild på detta? 😉
Oj, finns det bild på detta? 😉
Quote from Elias Engqvist on 27 April 2012, 22:06Kanske överdrev lite men ofta blir man lite sittande om man inte har bra löparhållning. Fram, upp med höften, upp lite på framfoten - känslan är lättare att hitta om man springer riktigt fort! Koordinationslopp tex.
Kanske överdrev lite men ofta blir man lite sittande om man inte har bra löparhållning. Fram, upp med höften, upp lite på framfoten - känslan är lättare att hitta om man springer riktigt fort! Koordinationslopp tex.
Quote from Funbeat user on 28 April 2012, 08:31Ska tänka på det. 🙂
Ska tänka på det. 🙂
Quote from Funbeat user on 28 April 2012, 13:41brukar du ha hästsvans så tänk att någon håller i den och drar dig uppåt - då brukar man räta upp kroppen som man ska!
brukar du ha hästsvans så tänk att någon håller i den och drar dig uppåt - då brukar man räta upp kroppen som man ska!
Quote from Funbeat user on 28 April 2012, 19:13Får be medmotionärer hålla mig i öronen/hästsvansen. 🙂
Får be medmotionärer hålla mig i öronen/hästsvansen. 🙂
Quote from Funbeat user on 28 April 2012, 22:32Jag tolkar det lite som att intervallträning nästan alltid ger hög puls, medan koordinationslopp inte behöver vara hög puls? Dvs, koordinationslopp tränar teknik mer än kondition?
Jag tolkar det lite som att intervallträning nästan alltid ger hög puls, medan koordinationslopp inte behöver vara hög puls? Dvs, koordinationslopp tränar teknik mer än kondition?
Quote from Funbeat user on 29 April 2012, 09:25Håller med LP. Ordet intervallträning verkar kunna användas för lite vad som helst där man varierar farten. Men kanske oftast för någon form av träning för kondition/fartuthållighet med strukturerade pauser.
Koordinationslopp syftar till att förbättra
Håller med LP. Ordet intervallträning verkar kunna användas för lite vad som helst där man varierar farten. Men kanske oftast för någon form av träning för kondition/fartuthållighet med strukturerade pauser.
Koordinationslopp syftar till att förbättra
Quote from Funbeat user on 29 April 2012, 09:45Svårt för en nybörjare att veta om det blir rätt. Det gäller att hitta proffspublik. Ska ut med ett gäng idag, ska kolla om några är sugna att köra koordination nästa vecka.
Svårt för en nybörjare att veta om det blir rätt. Det gäller att hitta proffspublik. Ska ut med ett gäng idag, ska kolla om några är sugna att köra koordination nästa vecka.
Quote from Funbeat user on 22 May 2012, 23:49Har också lite funderingar kring koordinationsloppen, jag har förstått att man ska öka farten steglöst över den angivna sträckan. I mitt träningsprogram finns det tex koordinationslopp på 3x60 meter. Det jag undrar är vad man gör mellan dessa tre sträckor
Har också lite funderingar kring koordinationsloppen, jag har förstått att man ska öka farten steglöst över den angivna sträckan. I mitt träningsprogram finns det tex koordinationslopp på 3x60 meter. Det jag undrar är vad man gör mellan dessa tre sträckor
Quote from Elias Engqvist on 23 May 2012, 08:47Bara vänta en stund så du är koncentrerad på nästa och pulsen har gått ner lite. Det är inte nån konditionsträning utan är till för känslan av fart och ett bra löpsteg!
Bara vänta en stund så du är koncentrerad på nästa och pulsen har gått ner lite. Det är inte nån konditionsträning utan är till för känslan av fart och ett bra löpsteg!