Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKorsband skada
You need to log in to create posts and topics.

12

När det gäller korsbandskador så hänger ju själva rehabiliteringstiden ihop med ens ålder också. Opererade själv korsbandet för snart tio år sen när jag var 38 år. Fick jobba hårt med rehabiliteringen och ett o ett halvt år senare hade jag fått upp styrka

Skönt att du kan löpa lite iallafall, det borde ju vara positivt tänker jag 🙂 Du hjälper ju knät otroligt om du stärker benet. Men då gäller det ju att hela tiden underhålla det. Kan säga att det är samma sak efter operationen, jag körde ungefär ett år r

Jag rekommenderar starkt en operation, dock utan att ha provat på alternativet att avstå. Den tid du "förlorar nu" har du ju igen resten av livet. Att fortsätta utan op riskerar väl än mer?

Slet av korsbandet i mars 2004, tränade mycket ben fram till Aug

Jag måste säga att jag håller med Mattias! Trots styrketräning med fokus på ben massor efter operationen och långt efter den så är det värt det, allt det behöver man ju ändå. Med hela delar i knät har man bättre förutsättningar.
Har hört att enbart korsb

Jag opererades en fredag eftermiddag, åkte hem på lördagen, gick en längre promenad på söndagen och kunde jobba på måndagen. Använde aldrig kryckorna. Hade bara en frånvarodag. Beror lite på jobb såklart, men att gå delar av dagen funkade, även om knät va

Hm! Det är många som är för op här 🙂 Det går framåt med benet, tyvärr har jag varit sjuk o inte sprungit på 1 vecka. I dag var jag på´t igen o det hade ivart fall inte gått bakåt. Har nu pratat med ortopedläkaren som blev positivt överaskad att jag spra

Kul att det går bra.´Jag hoppas sjukgymnasten förespråkar styrketräning? Baksida lår är ju viktigast.

Hej!

Känns nästan som att vi alla opererat korsbandet :). Jag opererade för ca 14månader sen i Halmstad på Movement och det kan jag rekommendera skarpt! Riktigt bra läkare osv.

Jag hade ett avslitet korsband sen 4-5år därefter pajade jag menisken och

Annars kan det finnas skäl att följa det program som läkaren och sjukgymnasten ger råd om. Det är trots allt dom som är operativ personal i ditt fall.

So far har jag fått tåhäv o 2 liknande övn. som jag i början körde på hårt. La själv till baksida lår (ligga på golvet o ett ben i luften o en på stol...). Nu har jag slarvat lite o mest sprungit, men gör några gånger i veckan... Ska bli noggrannare igen!

12