Quote from Funbeat user on 24 November 2011, 12:52När det gäller korsbandskador så hänger ju själva rehabiliteringstiden ihop med ens ålder också. Opererade själv korsbandet för snart tio år sen när jag var 38 år. Fick jobba hårt med rehabiliteringen och ett o ett halvt år senare hade jag fått upp styrka
När det gäller korsbandskador så hänger ju själva rehabiliteringstiden ihop med ens ålder också. Opererade själv korsbandet för snart tio år sen när jag var 38 år. Fick jobba hårt med rehabiliteringen och ett o ett halvt år senare hade jag fått upp styrka
Quote from Funbeat user on 24 November 2011, 14:25Skönt att du kan löpa lite iallafall, det borde ju vara positivt tänker jag 🙂 Du hjälper ju knät otroligt om du stärker benet. Men då gäller det ju att hela tiden underhålla det. Kan säga att det är samma sak efter operationen, jag körde ungefär ett år r
Skönt att du kan löpa lite iallafall, det borde ju vara positivt tänker jag 🙂 Du hjälper ju knät otroligt om du stärker benet. Men då gäller det ju att hela tiden underhålla det. Kan säga att det är samma sak efter operationen, jag körde ungefär ett år r
Quote from Funbeat user on 24 November 2011, 18:00Jag rekommenderar starkt en operation, dock utan att ha provat på alternativet att avstå. Den tid du "förlorar nu" har du ju igen resten av livet. Att fortsätta utan op riskerar väl än mer?
Slet av korsbandet i mars 2004, tränade mycket ben fram till Aug
Jag rekommenderar starkt en operation, dock utan att ha provat på alternativet att avstå. Den tid du "förlorar nu" har du ju igen resten av livet. Att fortsätta utan op riskerar väl än mer?
Slet av korsbandet i mars 2004, tränade mycket ben fram till Aug
Quote from Funbeat user on 25 November 2011, 21:12Jag måste säga att jag håller med Mattias! Trots styrketräning med fokus på ben massor efter operationen och långt efter den så är det värt det, allt det behöver man ju ändå. Med hela delar i knät har man bättre förutsättningar.
Har hört att enbart korsb
Jag måste säga att jag håller med Mattias! Trots styrketräning med fokus på ben massor efter operationen och långt efter den så är det värt det, allt det behöver man ju ändå. Med hela delar i knät har man bättre förutsättningar.
Har hört att enbart korsb
Quote from Funbeat user on 29 November 2011, 09:34Jag opererades en fredag eftermiddag, åkte hem på lördagen, gick en längre promenad på söndagen och kunde jobba på måndagen. Använde aldrig kryckorna. Hade bara en frånvarodag. Beror lite på jobb såklart, men att gå delar av dagen funkade, även om knät va
Jag opererades en fredag eftermiddag, åkte hem på lördagen, gick en längre promenad på söndagen och kunde jobba på måndagen. Använde aldrig kryckorna. Hade bara en frånvarodag. Beror lite på jobb såklart, men att gå delar av dagen funkade, även om knät va
Quote from Funbeat user on 7 December 2011, 19:00Hm! Det är många som är för op här 🙂 Det går framåt med benet, tyvärr har jag varit sjuk o inte sprungit på 1 vecka. I dag var jag på´t igen o det hade ivart fall inte gått bakåt. Har nu pratat med ortopedläkaren som blev positivt överaskad att jag spra
Hm! Det är många som är för op här 🙂 Det går framåt med benet, tyvärr har jag varit sjuk o inte sprungit på 1 vecka. I dag var jag på´t igen o det hade ivart fall inte gått bakåt. Har nu pratat med ortopedläkaren som blev positivt överaskad att jag spra
Quote from Funbeat user on 7 December 2011, 21:55Kul att det går bra.´Jag hoppas sjukgymnasten förespråkar styrketräning? Baksida lår är ju viktigast.
Kul att det går bra.´Jag hoppas sjukgymnasten förespråkar styrketräning? Baksida lår är ju viktigast.
Quote from Funbeat user on 8 December 2011, 18:52Hej!
Känns nästan som att vi alla opererat korsbandet :). Jag opererade för ca 14månader sen i Halmstad på Movement och det kan jag rekommendera skarpt! Riktigt bra läkare osv.
Jag hade ett avslitet korsband sen 4-5år därefter pajade jag menisken och
Hej!
Känns nästan som att vi alla opererat korsbandet :). Jag opererade för ca 14månader sen i Halmstad på Movement och det kan jag rekommendera skarpt! Riktigt bra läkare osv.
Jag hade ett avslitet korsband sen 4-5år därefter pajade jag menisken och
Quote from Funbeat user on 8 December 2011, 19:14Annars kan det finnas skäl att följa det program som läkaren och sjukgymnasten ger råd om. Det är trots allt dom som är operativ personal i ditt fall.
Annars kan det finnas skäl att följa det program som läkaren och sjukgymnasten ger råd om. Det är trots allt dom som är operativ personal i ditt fall.
Quote from Funbeat user on 11 December 2011, 18:45So far har jag fått tåhäv o 2 liknande övn. som jag i början körde på hårt. La själv till baksida lår (ligga på golvet o ett ben i luften o en på stol...). Nu har jag slarvat lite o mest sprungit, men gör några gånger i veckan... Ska bli noggrannare igen!
So far har jag fått tåhäv o 2 liknande övn. som jag i början körde på hårt. La själv till baksida lår (ligga på golvet o ett ben i luften o en på stol...). Nu har jag slarvat lite o mest sprungit, men gör några gånger i veckan... Ska bli noggrannare igen!