Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKostupplägg
You need to log in to create posts and topics.

Jag springer mellan 4-5mil i veckan. Det jag inte får att fungera det är kosten. Jag tror att jag äter fel, jag är trött och vet med mig att jag är sockerberoende också. Jag efterlyser nu tips och hjälp.

En dag kan se ut såhär:
Frukost, 1dl turkisk yoghu

Låter som för lite för att jag skulle bli mätt på det där. Blir du det, eller går du omkring hungrig?

För det första måste jag säga att jag är imponerad över Din träningsmängd i förhållande till det lilla Du äter!!

Kort sagt - det är inte konstigt att Du känner Dig trött! Varför äter Du så lite?

Ät en ordentlig frukost, en bra lunch och en redig middag

Går du upp eller ner i vikt? Har du något mål med vikten? Hur långe har du kört på detta sätt? Vad väger du nu?

Du äter ju alldeles för lite mat! DÅ BLIR MAN TRÖTT!

Skojar du eller ? Det där kan man ju inte leva på. Håller med övriga. Ät mer. Klart du blir sugen på choklad och sötsaker, kroppen vill ha energi och det snabbt.

Det tål faktiskt att upprepas! Du äter på tok för lite. Det är ju ingen mat alls. Frukosten och lunchen är ju inte mer tillsammans än en normal frukost.

Inte undra på att du upplever dig vara sockerberoende. Kroppen skriker efter så snabb energitillförse

"Ät en ordentlig frukost, en bra lunch och en redig middag" "en vettig lunch med riktig mat"

Det kan vara så att Karin nu har fått för sig att det ÄR just det. Ge gärna exempel på vad NI anser är "en ordentlig frukost", "en bra lunch" och "en redig midda

Jag går upp i vikt så det antar jag som mindre bra. Vissa dagar äter jag ju såklart mellanmål mellan frukosten och lunchen och det kan vara två frukter eller två finn crisp med ost. Jag väger nu 61 till mina 171 men normalt brulkar jag ligga runt 58. Jag

Gärna hjälp med vad som är bra mat för oss löpare?