Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKraftig magont, krampkänning
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej
Min sambo och jag gillar att springa. Jag har alltid tyckt att det är supertråkigt att springa slätt. Men har börjat gilla det mer och mer tack vare att min sambo fått ut oss i spåret.

Nu är det tyvärr så att hon inte längre kan springa. Ett problem

Magontet rent allmänt kan ju vara "sur mage". Lättast är att börja med receptfria saker som t ex Novalucol, Link el dyl. Men det kanske hon redan testat. Funkar inget sånt bör hon gå till doktorn.
Vad gäller att hon alltid får ont när hon ska springa är s

Att det är psykiskt betingat är vi ganska så överens om. Frågan är bara varför? Det dyker ju inte upp i andra sammanhang och till skillnad från innebandy (som aldrig ger besvär men som hon tycker är tråkigt), så gillar hon springa och vill verkligen det.

KBT? (Alltså kognitiv beteende terapi)

Har ni talat med någon idrottsläkare? De har ofta lite mer erfarenhet av idrottande patienter om man uttrycker så.

Jag tog själv kontakt me Solnakliniken för några veckor sedan angående min astma. Där fick jag ett helt annat bemötande än vad jag fått på

Mela har helt rätt. När det sitter så pass mycket i psyket är det den typen av terapi som hjälper bäst. Det är långt ifrån det gamla rotandet i barndomen, utan handlar istället om att lära sig tänka på ett sätt och att hitta strategier för betteende och t

Tack för tipsen. När jag pratade med min sambo så visade det sig att hon har gått på KBT...men kanske inte just för det här avseendet

Allvarligt talat...OM nu dessa problem dyker upp ENDAST vid planerade löppass (om det är psykiskt betingat) och ingen annan träning, så tycker ju jag att det bara är att lägga ner ambitionerna på löpning. Löpning, eller träning får ju inte bli ett självän

Vad bra! Då vet hon vad det är! Då kan hon säkert ta kontakt med samma terapeut, om hon var nöjd med den.

Har hon provat att cykla?

12