Quote from Funbeat user on 17 October 2008, 15:58Viktigast med kosten inför lopp är väl att inte hitta på något nytt. Ät det som magen är van vid, men inte se till att man slarvar. Skall man experimentera, gör det vid något längre träningspass.
Viktigast med kosten inför lopp är väl att inte hitta på något nytt. Ät det som magen är van vid, men inte se till att man slarvar. Skall man experimentera, gör det vid något längre träningspass.
Quote from Catharina Brattlin on 17 October 2008, 16:01Framför allt måste man veta att det som serveras_under_loppet är OK för magen. Så som sportdrycken, energy bars och liknande.
Den bittra erfarenheten fick ju jag under Stockholm Halvmarathon. (#)
Framför allt måste man veta att det som serveras_under_loppet är OK för magen. Så som sportdrycken, energy bars och liknande.
Den bittra erfarenheten fick ju jag under Stockholm Halvmarathon. (#)
Quote from Funbeat user on 17 October 2008, 16:09Fick också lite smärre problem med drickat Stockholm halvmaras bar. Och så minns jag uppladdningen från Öppet spår för ett antal år sedan. Har inte gjort något sådant långt före (eller efter) så ät-träningen var obefintlig. Härligt att sätta i sig vad man
Fick också lite smärre problem med drickat Stockholm halvmaras bar. Och så minns jag uppladdningen från Öppet spår för ett antal år sedan. Har inte gjort något sådant långt före (eller efter) så ät-träningen var obefintlig. Härligt att sätta i sig vad man
Quote from Lars Breström on 17 October 2008, 16:42Kramperna kan bero på så mycket. Vätskebrist, sportdryck man är ovan vid, saltbrist, trött bålparti, för mycket eller för lite mat.
Vi är ju alla olika konstruerade och har olika behov för olika prestationer.
Läs om hur Anders Szalkai laddar inför en halv
Kramperna kan bero på så mycket. Vätskebrist, sportdryck man är ovan vid, saltbrist, trött bålparti, för mycket eller för lite mat.
Vi är ju alla olika konstruerade och har olika behov för olika prestationer.
Läs om hur Anders Szalkai laddar inför en halv
Quote from Funbeat user on 17 October 2008, 18:59(jag tror att pontusen menade det han sa, men att han inte var sur eller superseriös, utan bara ville lägga in en lite skämtsam kommentar)
(jag tror att pontusen menade det han sa, men att han inte var sur eller superseriös, utan bara ville lägga in en lite skämtsam kommentar)
Quote from Funbeat user on 17 October 2008, 19:06Daniel har det absolut klokaste rådet här: "prova dig fram", skriv ned vad som funkar och inte funkar. Det här med vad man tål och inte tål är ju väldigt individberoende.
Daniel har det absolut klokaste rådet här: "prova dig fram", skriv ned vad som funkar och inte funkar. Det här med vad man tål och inte tål är ju väldigt individberoende.
Quote from Funbeat user on 18 October 2008, 00:22Förresten finns en väldig bra bok att köpa på bokhandlar eller internet författare christina andersson titeln fri från magbesvär
Förresten finns en väldig bra bok att köpa på bokhandlar eller internet författare christina andersson titeln fri från magbesvär