Quote from Guest on 9 July 2008, 23:42Hej. Jag har ett problem. Ofta när jag är ute och cyklar så får jag kramp i vaden/vaderna. Vad kan detta bero på? Sitter jag fel? Vinklar jag foten konstigt? Någon som varit med om något liknande?
Hej. Jag har ett problem. Ofta när jag är ute och cyklar så får jag kramp i vaden/vaderna. Vad kan detta bero på? Sitter jag fel? Vinklar jag foten konstigt? Någon som varit med om något liknande?
Quote from Funbeat user on 9 July 2008, 23:52Saltbrist..? Är det inte ett av de vanligaste skälen till kramp?
Saltbrist..? Är det inte ett av de vanligaste skälen till kramp?
Quote from Funbeat user on 10 July 2008, 00:02Ok.. Det hade jag ingen aning om.. Tänkte inte alls att det kan bero på kosten. Tänkte att man satt konstigt.
Ok.. Det hade jag ingen aning om.. Tänkte inte alls att det kan bero på kosten. Tänkte att man satt konstigt.
Quote from Funbeat user on 10 July 2008, 00:22http://sv.wikipedia.org/wiki/Kramp
Quote from Funbeat user on 10 July 2008, 00:50Hade samma problem och stoppar numera ner resorb-btabletter i åtminstone 1 av flaskorna. (brukar köra med 3 flaskor)
Hade samma problem och stoppar numera ner resorb-btabletter i åtminstone 1 av flaskorna. (brukar köra med 3 flaskor)
Quote from Funbeat user on 10 July 2008, 01:04Resorb är bra till det mesta!
Resorb är bra till det mesta!
Quote from Funbeat user on 10 July 2008, 06:35Prova GT-tabletter från Enervit. Ta en eller två tabletter före träningen och om det behövs även under träningen.Har funkat för mig iallafall.
Prova GT-tabletter från Enervit. Ta en eller två tabletter före träningen och om det behövs även under träningen.Har funkat för mig iallafall.
Quote from Funbeat user on 10 July 2008, 06:43Prova att salta maten.
Prova att salta maten.
Quote from Lars Ekegård on 10 July 2008, 07:38Har ni kollat vad Enevit GT innehåller? bara 60mg magnesium per 100g, känns lite som ett dyrt placebo.
Varje tablett väger inte mer en säg runt 3-6 gram och räknad man då mängden magnesium så är man nere på 1,8-3,6mg per tablett.
Dom flesta väl samman
Har ni kollat vad Enevit GT innehåller? bara 60mg magnesium per 100g, känns lite som ett dyrt placebo.
Varje tablett väger inte mer en säg runt 3-6 gram och räknad man då mängden magnesium så är man nere på 1,8-3,6mg per tablett.
Dom flesta väl samman
Quote from Funbeat user on 10 July 2008, 08:32Banan innehåller kalcium. Ät en banan innan du kör. Kramp kan bero på kalciumbrist.
Banan innehåller kalcium. Ät en banan innan du kör. Kramp kan bero på kalciumbrist.