Quote from Funbeat user on 3 September 2008, 11:38Oj..gammal diskussion men när du tramapr ner se till att foten är rak för minsta belastning på vaden...sadelns position i förhållande till pedalerna spelar också viss roll...
Oj..gammal diskussion men när du tramapr ner se till att foten är rak för minsta belastning på vaden...sadelns position i förhållande till pedalerna spelar också viss roll...
Quote from Funbeat user on 4 September 2008, 15:09Niklas: Många tips... här kommer några till. 😉
Jag har själv testat Enervit. Håller med om Placebo varningen där. Andelen magnesium i en sån tablett är 1% (beräknat på ett total intag av 2000 kCal / dag = damportion). Jag tycker att man ska skilja på s
Niklas: Många tips... här kommer några till. 😉
Jag har själv testat Enervit. Håller med om Placebo varningen där. Andelen magnesium i en sån tablett är 1% (beräknat på ett total intag av 2000 kCal / dag = damportion). Jag tycker att man ska skilja på s
Quote from Funbeat user on 4 September 2008, 15:26Allvarligt...vad gällande kramp i vaden och cykling tvivlar jag att det har med näring och saltbrist att göra om det rör sig om sträckor under 8 mil.... och jag arbetar med kosttillskott men vill inte överdriva effekten....
Oftast handlar det om cykeltek
Allvarligt...vad gällande kramp i vaden och cykling tvivlar jag att det har med näring och saltbrist att göra om det rör sig om sträckor under 8 mil.... och jag arbetar med kosttillskott men vill inte överdriva effekten....
Quote from Funbeat user on 4 September 2008, 15:26Allvarligt...vad gällande kramp i vaden och cykling tvivlar jag att det har med näring och saltbrist att göra om det rör sig om sträckor under 8 mil.... och jag arbetar med kosttillskott men vill inte överdriva effekten....
Allvarligt...vad gällande kramp i vaden och cykling tvivlar jag att det har med näring och saltbrist att göra om det rör sig om sträckor under 8 mil.... och jag arbetar med kosttillskott men vill inte överdriva effekten....
Quote from Funbeat user on 4 September 2008, 16:16Även jag har problem med vaderna och jag har testat Enervit och just nu knaprar jag lite magnesiumtabletter, men jag får fortfarande känning i vaderna när jag cyklar. Jag kan även få det när jag cyklar riktigt korta sträckor och då bör det inte vara närin
Även jag har problem med vaderna och jag har testat Enervit och just nu knaprar jag lite magnesiumtabletter, men jag får fortfarande känning i vaderna när jag cyklar. Jag kan även få det när jag cyklar riktigt korta sträckor och då bör det inte vara närin
Quote from Funbeat user on 4 September 2008, 16:21AH...flytta sadeln bakåt en bit....och trampa neråt med rak fot....
AH...flytta sadeln bakåt en bit....och trampa neråt med rak fot....
Quote from Funbeat user on 4 September 2008, 16:22Varför ska h*n ha rak fot?
Varför ska h*n ha rak fot?
Quote from Funbeat user on 4 September 2008, 16:26Om du pressar foten neråt och har hälen vinklad uppåt så spänner du vaden och belastar den mer...man sträcker ut den om den är mera rak och belastar den mindre...förvisso kan man argumentera att man tappar viss kraft...men om nu problemet är kramp kan det
Om du pressar foten neråt och har hälen vinklad uppåt så spänner du vaden och belastar den mer...man sträcker ut den om den är mera rak och belastar den mindre...förvisso kan man argumentera att man tappar viss kraft...men om nu problemet är kramp kan det
Quote from Funbeat user on 4 September 2008, 16:27I våras hade jag sadeln, så gott som längst bak...kändes ändå. Nu bytte jag cykel nyligen och har då flyttat fram sadeln något (kändes lite bättre), men har nu sänkt sitthöjden ngt...har ännu inte prövat, men hoppas på förändring..
Rak fot, då borde jag b
I våras hade jag sadeln, så gott som längst bak...kändes ändå. Nu bytte jag cykel nyligen och har då flyttat fram sadeln något (kändes lite bättre), men har nu sänkt sitthöjden ngt...har ännu inte prövat, men hoppas på förändring..
Rak fot, då borde jag b
Quote from Funbeat user on 4 September 2008, 16:28AH! Definitft...lätt böjt ben i botten INTE rakt...många proffs har riktigt böjda ben i botten
AH! Definitft...lätt böjt ben i botten INTE rakt...många proffs har riktigt böjda ben i botten