Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelKramp i vaden.
You need to log in to create posts and topics.

"Tips 5: Njut, det ska kännas när det är jobbigt "

Ha ha ha.. vilket tips!! Det där lär jag träna på en hel del.. Tempoloppet i går var en mardröm.. nästa gång ska jag försöka tänka lite annorlunda.. Njut... 😀

Jag saltar alltid extra på gröten, under träningsläger och äter en banan, kan inte påminna mig att jag fått kramp. Vanligen kör jag fil, flingor och då är det inte lätt att salta, har då fått kramp ibland. Tror att lite extra vanligt salt fungerar utmärkt

Jag är försiktig med salt, sällan eller aldrig kramp.

Jag få kramp på nättena, dom dagarna som jag har tränat..cyklat. Jag är lite frysen på kvällarna efter träningen, men härom kväll tog jag på mig riktigt varma sockor när jag satt och tittade på TV och på natten inga kramper på vaderna, sockorna hjälpte.

Hej Niklas.

Du har fått många bra råd och tips och här kommer ett till.

Friggs "Magnesium" En brustablett med citronsmak, den kostar inte mycket på ica eller vilken vanlig affär som helst.

Ett rör innehåller 20 tabletter och två tabletter innehåller 3

Tack så jätte mycke för alla svar. Ska pröva mig fram och hoppas det funkar. Kan ju inte cykla med kramp om jag kommer iväg i Ride of Hope. Så kul att det är så många som engagerar sig i den här sidan o svarar på alla inlägg.
Tack alla!

Niklas, tror du inte de kan vara tränngsvärk ? Då får jag ont i vaderna,när jag cykla eller gå på spinning

Du har kontrollerat att sadeln inte sitter för högt? Jag har fått problem med vaderna när sadeln varit för högt. Problemet har endast varit i vaderna för min del och inte i några andra muskler.

Mvh Nicklas

niklas, jag får ont i vaderna ändå ,min sadel är på lägsta

När det gäller magnesium så säljer Apoteket välsmakande tugg/sugtabletter med magnesium. 120 mg/tablett och 60 tabletter per burk. Ca 70-75 kr per burk. Inte alls svårt att ha med några tabletter i plastpåse på en långrunda och tugga/suga i sig när det p