Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Tack Rasmus för det..Kram tillbaka:-)

jenny - prova att säg till dig själv: "Det är JAG som bestämmer" om och om igen - och tro på det!
Ha det bra!

Tack du vilket bra förslag!!

Usch, Jenny, jag hoppas att Du får hjälp med Dina demoner, och det snart! Att finnas till genom att prestera är nog mångas problem idag, därav denna samhällsstress. Man ska vara så duktig, högpresterande, målinriktad och resultatgivande...utan att känna e

Ursäkta..vad är Ortorexi..

Det är en form av ätstörning. Man äter så hälsosamt och fettsnålt som möjligt i kombination med en "släng" av träningsnarkomani.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ortorexi

Varför jag drabbades berodde på (har jag funderat ut i efterhand) att jag var nyutbild

Å tack Siliva. Hade aldrig hört namnet. Själv varit träningsnarkoman i tonåren..höll på att kosta mig livet. Sen gått o utbildat mig. Varit gruppledare, samtalsgrupper i 20 år nu.med i huvudsak beroendefrågor i fokus. För mkt skam..skapar lätt dessa probl

Ursäkta Sylvia ska det vara.

Ortorexi är sjukligt tränings- och hälsobeteende, och jag ställer mig till skaran som varit och nosat i de trakterna. Kontrollen man får av att förändra och styra sin kropp i kombination med tillfredställelsen man får av endorfinerna vid träningen är en m

Uuuups.... nu var jag långsam... skrev medans jag talade i telefon.. det gick för långsamt, andra hann svara under tiden...