Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

...och har man små barn så bör man lägga in kalkylen magbakterier, virus mm

låg fettprocent är förödande för hälsan och det man byggt upp vid magsjuka eller liknande
så precis vad är syftet och vad är jag villig att betala för att nå mitt mål

god hälsa

eko hehe

Eftersom jag själv mätte upp 11,8 % senast i måndags (kaliper, undervattenvägning imorgon) pubmeddade jag runt lite och hittade bl.a. att kvinnliga amerikanska cyklister, nationell och internationell elit, ligger mellan 7-12 %. Har sett ett vältränat manl

Frida B, vore kul om du återkom med resultatet från undervattensmätningen. Vad tror du är felmarginalen med kaliper?

Som svar på ursprungsfrågan skulle jag vilja säga att du inte blir "mager" av att träna. Känns det så får du bygga lite muskler...om du normalt brukar springa. Skaffa hantlar så kan du träna hemma.

Äter man enligt tallriksmodellen så funkar kroppen bra.

Kom på en liten bifråga: Du skriver att du äter relativt nyttigt... Vad är då nyttigt för en som tränar så mycket att den blir orolig för undervikt? Är samma saker nyttigt för dig som för en soffpotatis?

Nyttigt för dig är väl i så fall en fortsatt hälso

Eva-Marie,

Som sagt är grundfrågan svår att besvara på nätet. Folk har så oerhört olika uppfattning om vilken vikt som är lämplig.

Rent generellt kan man nog säga att det är svårt att träna så mycket att man drabbas av undervikt och näringsbrist om man

Känns helt fel att spara fett för att man inte skall se så liten ut.

Om man nu vill gå se större ut måste det vara bättre att styrkträna och öka sin muskelmassa än att lagra fett.

Det beror lite på vad förutsättningarna är. Det finns inga generella råd som gäller för alla.