Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKul eller inte kul att springa?
You need to log in to create posts and topics.

Vilken typ är du?

Typ K: Jag tycker nästan alltid att det är kul att springa, dvs jag njuter verkligen av det under tiden som jag gör det.

Typ IK: Jag gillar att springa på så sätt att jag ser fram emot och längtar efter att få löpträna och springa moti

K, faktiskt. Väntar på att det ska gå över 🙂

Jag är definitivt en IK =)

Typ K. Gillar helt enkelt att träna. Helst på egen hand utan en ledare som försöker bestämma vad som ska göras. (H)

Jag är också en K. Även om det är überjobbigt med t ex VOmax-intervaller, är det ruskigt kul att testa gränser och köra slut på mig själv. Fullständigt!

"K" – men vad står K och IK för?
I alla fall gillar jag det – numer – som tusan under tiden. För det mesta. Ibland är kroppen tung och seg. Och då kan det vara lite motstånd innan också. Men skönt efteråt. Men nästan alltid gillar jag det under tiden.

(

Första 5-8 km: oftast IK. Därefter: K. Alltid!

Har du inga fler typer? Dessa två passar inte helt..

Typ IK: Jag gillar att springa på så sätt att jag ser fram emot och längtar efter att få löpträna och springa motionslopp. Och när jag har sprungit färdigt längtar jag redan till nästa gång. Men själva

I går på SUM, efter 35km ville jag bara hem och tänkte sluta med löpning, i bastun efteråt blev en veckas vila nu dagen efter så funderar man på om man inte skall ut och ta ett litet varv. Vilken kategori är det?

Jan-Erik, jag tror det hör hemma i den där tredje kategorin som överlappar de båda andra: IRKOFILT - Inte Riktigt Klok Och Fast i Löpar-Träsket... 🙂