Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKul eller inte kul att springa?
You need to log in to create posts and topics.

Helt klart en IK!
Med undantag för att gilla motionslopp. Jag är nog lite udda på den punkten, men jag ser inte riktigt tjusningen med att springa samma runda samtidigt med en massa andra. Det blir ju ganska trångt och då kan man inte hålla sitt tempo. De

Jag är en OKAS-HKSB (Oftast Kul Annars Skönt - Helt Klart Svårt Beroende).

Att springa fort och att springa intervaller är kul. Att springa ett längre/lugnare pass och utan att jaga tid är skönt. Jag gillar båda - men dom ger mig helt olika upplevelser.

Oftast är jag en K men inte alltid! Jag njuter hejdlöst av att långsamt luffa/hasa mig fram i naturen under höst/vinter/vår säsongerna. Den perioden då man själv styr kroppens temperatur mha kläder då njuter jag!

IK är jag då jag längtar efter mitt tuffa

Jag är en ren IK. Under km 7-8 ungefär av midnattsloppet tänkte jag: Aldrig mer.
Jag tänkte så då, det minns jag, och jag menade det då. Men det gick över direkt efter målgång.

Jag är en typ IK. I mitt fall så vore en underkategori passa bättre in på mig. Tycker egentligen inte alls att löpning är speciellt roligt, utan har en tendens att skjuta upp/förtränga löpningspassen. Då kan man fråga sig varför jag springer? Anledningen

Nog är det IK alltid.
Men har inga problem att ta mej ut och springa, det går av bara farten utan att jag tänker så mycket på det. Men sen är det ofta väldigt jobbigt att springa, åtminstone första 5 km, sen lättar det. Tror det är mindre jobbigt med minu

K utan tvivel. Det är skönt när det är skönt, när det bär emot, när det är jobbigt, när solen skiner, när det regnar, när det är kallt, i en ny stad tidigt på morgonen innan någon annan vaknat, i sin egen by när höstlöven multnar, på knarrande snö i Norrl

Vilken konstig fråga. Kan man säga om man tycker det är kul eller inte att springa? Det är väl som att fråga om det är kul att äta, eller kul att borsta tänderna eller gå och handla eller kul att gå och lägga sig på kvällen. Springa är ju något man bara g

Förmodligen...

Jag tycker inte alls det var en konstig fråga. Och det är inte alls "nåt man bara gör" för alla. Av många olika anledningar.

Jag tycker det är intressant att höra hur alla upplever löpningen. 🙂