Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKuperat eller inte?
You need to log in to create posts and topics.

12

Är det bara jag som löper runt Hellasgården? Jag har markerat mina rundor där som "Löpning - Kuperat" men det kanske är andra kriterier för att räknas som kuperat? Jag är redan Numero Uno i kuperat-kategorin så man börjar ju undra....

Och, följdfråga: nu

Läste häromdagen att det var bättre att i början försöka springa längre sträckor än att springa snabbare. Men jag är väldigt nybörjare på det här med att springa (förutom till bussen) så jag kan inte riktigt bedöma den informationen.

DÅ blir det åttan i lugnt tempo i morrn då. Passerar man den berömda väggen då kanske?

Tänk den som kunde springa så långt. Har precis börjat springa och följer ett nybörjarprogram där man varvar löpning och gång. Nästa gång ska jag springa hela 3 minuter i sträck. 🙂
Lycka till i morgon och akta dig för väggen...

En sak är säker att man alltid skall öka i fart och distans LÅNGSAMT. Risken är annars väldigt stor att man drar på sig skador och får ont. Man kanske skall öka från 6 till 7 km med bibehållet tempo och varför inte gå sista km. Jag började löpträna för 3

Peter: Jag tror att många (jag bland annat) som springer kuperat, t.ex. runt Hellas reggar sin löpning som enbart löpning. Kolla på vilken plats du ligger i den kategorin istället... Och en fråga: Vilken färg har åttan? Jag brukar springa 5an, 6an och mil

Peter, jag springer också runt i Hellas och måste säga att de längre spåren är bra mycket jobbigare än de kortare tycker jag. 5 & 6 km spåren är bra preparerade medan det inte är fallet för de längre spåren. Där jag ligger i min löpträning (jobbar bort b

>>Om du har sprungit redan, hur var det?

Äh, jag är sånt tunnbrö, jag fegade ur eftersom det duggade lite 🙁
Det blir i morgon bitti istället. Lite kyligt gör mej inget, men blött... usch!

Och jag tycker sexan är tokdåligt preparerad, jämfört med femma

Men Peter, det är ju bara att pröva. Om inte annat kan du ju alltid knalla om du tycker det blir för tufft, eller så tar du två varv på 5 kilometern. Hur som helst, skynda långsamt så du inte skadar dig.

Tja, då var åttan avklarat då. Men trots det lugna tempot (53 min!) så tog kroppen mera stryk än jag trodde. Inte sliten alls direkt efter, men nästa morgon var det stumt i benen. Och på söndagskvällen märktes det direkt att jag inte skulle klara av en ny

12