Quote from Guest on 13 October 2010, 19:46Var ute och sprang imorse vid halv 8-tiden. Det var hyfsat kyligt och rätt jobbigt att andas mot slutet (luftrören drog ihop sig?). Jag var ganska övertaggad så sprang på rätt snabbt (för att vara mig).
När jag kom hem hade jag ont i halsen, det gick öve
Var ute och sprang imorse vid halv 8-tiden. Det var hyfsat kyligt och rätt jobbigt att andas mot slutet (luftrören drog ihop sig?). Jag var ganska övertaggad så sprang på rätt snabbt (för att vara mig).
När jag kom hem hade jag ont i halsen, det gick öve
Quote from Funbeat user on 13 October 2010, 19:56Airtrim eller någon plastvariant som man har i munnen.
Airtrim eller någon plastvariant som man har i munnen.
Quote from Funbeat user on 13 October 2010, 20:01Det är mindre jobbigt för luftrören at andas genom näsan och med lie räning behöver det inte gå speciellt mycket långsammare heller. Luften värms upp mer på vägen till halsen än om du andas genom munnen.
Det är mindre jobbigt för luftrören at andas genom näsan och med lie räning behöver det inte gå speciellt mycket långsammare heller. Luften värms upp mer på vägen till halsen än om du andas genom munnen.
Quote from Camilla Höög on 13 October 2010, 21:42Plastvarianten heter Lungplus och kan köpas från Apoteket för 250 kr. Jag föredrar Airtrim för den täcker mer av ansiktet och man slipper ha något i munnen.
Plastvarianten heter Lungplus och kan köpas från Apoteket för 250 kr. Jag föredrar Airtrim för den täcker mer av ansiktet och man slipper ha något i munnen.
Quote from Funbeat user on 13 October 2010, 22:13Anders, intressanta produkter du tipsat om. Jag är en av dom som får uppretade luftvägar när det är kallt och torr luft så ev blir det någon av dem i vinter.
Anders, intressanta produkter du tipsat om. Jag är en av dom som får uppretade luftvägar när det är kallt och torr luft så ev blir det någon av dem i vinter.
Quote from Funbeat user on 14 October 2010, 03:06Vill slå ett slag för Lungplus (obs: köp "sport"-modellen, även om man klarar sig bra med den vanliga på >4 min/km-löpning). Airtrim är en rätt stor grej att ha i ansiktet, och kanske något man ska satsa på när man når nivåer på löpningen som berättigar d
Vill slå ett slag för Lungplus (obs: köp "sport"-modellen, även om man klarar sig bra med den vanliga på >4 min/km-löpning). Airtrim är en rätt stor grej att ha i ansiktet, och kanske något man ska satsa på när man når nivåer på löpningen som berättigar d
Quote from Susan Hartley on 14 October 2010, 08:49Jag trivs utmärkt i min Airtrim på vintern. Jag får lätt astma och luftrörskatarr utan den. Fördelen med Airtrim - jämfört med lungplus - är att den även täcker näsan samt att det går att prata med den på.
Jag tycker även att lungplus är väldigt jobbig
Jag trivs utmärkt i min Airtrim på vintern. Jag får lätt astma och luftrörskatarr utan den. Fördelen med Airtrim - jämfört med lungplus - är att den även täcker näsan samt att det går att prata med den på.
Jag tycker även att lungplus är väldigt jobbig
Quote from Funbeat user on 14 October 2010, 09:37Jaha, visste inte att det fanns såna produkter. Kanske vore en Airtrim bra för mig. Den andra såg lite obehaglig ut. Går det att få en skön/behaglig träning under vintern kanske =)
Jaha, visste inte att det fanns såna produkter. Kanske vore en Airtrim bra för mig. Den andra såg lite obehaglig ut. Går det att få en skön/behaglig träning under vintern kanske =)
Quote from Funbeat user on 14 October 2010, 20:59prova att ha en halsduk eller "buff" runt halsen, det kan vara draget runt halsen som orsakar halsontet! det är ju inte riktigt så kallt än!
prova att ha en halsduk eller "buff" runt halsen, det kan vara draget runt halsen som orsakar halsontet! det är ju inte riktigt så kallt än!
Quote from Funbeat user on 14 October 2010, 23:00Jag brukar se det som en nordisk specialitet det här med att kunna konditionsidrotta i kyla utan speciella andningsapparater så det är något jag tränar på. Jag sprang t.ex. en mil i Riksgränsen för några år sedan i ca -20C och det funkade bättre än jag vå
Jag brukar se det som en nordisk specialitet det här med att kunna konditionsidrotta i kyla utan speciella andningsapparater så det är något jag tränar på. Jag sprang t.ex. en mil i Riksgränsen för några år sedan i ca -20C och det funkade bättre än jag vå