Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLåg Pund !
You need to log in to create posts and topics.

Man får ju tacka för tipset. Nu blev vårdojjorna 500 spänn billigare.

Aaah! Tack Sandra! Äntligen hittade jag brooks lättiktstrainer i europa! Har bara sett den i amerikanska affärer. Nu blev det mycket billigare! 🙂

Jag köpte ett par nya skor (asics) på Intersport som gick sönder i halvtid. Jag fick nya med lite avdrag för dom mil jag sprungit. Undrar om det funkar på internet? Nyttja din lokala sporthandlare i stället.

Jag är så shoppingsugen, men måste vänta tills någon av butikerna (brukar handla på milletsports eller wiggle) får in mina favoritskor Puma Complete Eutopia...
...och när väl skorna går att beställa blir det allmän påfyllning av tröjor och strumpor och di

Hur funkar det med tull och moms vid köp från UK?

Ingen tull när man handlar från annan EU land. Har för mig att det dras svensk moms.VAT brukar det stå som i slutpriset, då man angett att man är från sverige får man upp vilken summa som gäller.

"Hur funkar det med tull och moms vid köp från UK? "

Du betalar varken tull eller svensk moms vid köp inom EU.

Tack!

Däremot så betalar du motsvarande svensk moms på de större siterna.

Om man handlar inom EU området tillkommer inga kostnader som tull, moms eller speditionsavgift på priset.

Däremot kan, så som Fp David säger, vissa butiker som har en stor omsättning, minns inte beloppet, mot Sverige vara tvungna att ta svensk moms.

M