Quote from Guest on 13 May 2009, 22:41Jag visste inte riktigt vilken grupp jag skulle lägga in detta i men jag hoppas det är okey att jag valde denna, då den är väldigt aktiv.
Jag skulle vilja ha lite råd kring en sak. För något år sedan testade jag mitt blodtryck och det var ganska lågt, me
Jag visste inte riktigt vilken grupp jag skulle lägga in detta i men jag hoppas det är okey att jag valde denna, då den är väldigt aktiv.
Jag skulle vilja ha lite råd kring en sak. För något år sedan testade jag mitt blodtryck och det var ganska lågt, me
Quote from Funbeat user on 13 May 2009, 22:51Ingen expert men jag tror hypotoni som det kallas är till stor del ärftligt. Generella råd och tips är att motion brukar förbättra det men om man har besvär finns medicinering.
Blodtrycksfall när man står upp, står stilla, det är varmt, man reser sig ur
Ingen expert men jag tror hypotoni som det kallas är till stor del ärftligt. Generella råd och tips är att motion brukar förbättra det men om man har besvär finns medicinering.
Blodtrycksfall när man står upp, står stilla, det är varmt, man reser sig ur
Quote from Funbeat user on 13 May 2009, 23:07Jag mår inte så dåligt av det, mest att jag skulle vilja veta om det är något jag kan göra åt saken. Jag tror däremot inte att motion är det jag behöver mer av, tränar en vanlig vecka mellan 5-7 gånger och mer skulle jag nog får andra symptom som jag inte
Jag mår inte så dåligt av det, mest att jag skulle vilja veta om det är något jag kan göra åt saken. Jag tror däremot inte att motion är det jag behöver mer av, tränar en vanlig vecka mellan 5-7 gånger och mer skulle jag nog får andra symptom som jag inte
Quote from Funbeat user on 13 May 2009, 23:19Vad är egentligen frågan, du har ju inga problem av ditt låga blodtryck?
Det är bra med lågt blodtryck, du har ingen risk att lida av högtblodtryck! 😉Jag har väldigt lågt blodtryck jag med, kan bli yr av lägesskiftningar under uppvärmning, och då är ju
Vad är egentligen frågan, du har ju inga problem av ditt låga blodtryck?
Det är bra med lågt blodtryck, du har ingen risk att lida av högtblodtryck! 😉
Jag har väldigt lågt blodtryck jag med, kan bli yr av lägesskiftningar under uppvärmning, och då är ju
Quote from Funbeat user on 13 May 2009, 23:30Nej jag har ju iaf inte större problem med det..Frågan var väl bara om man borde kolla upp det och om det finna något man kan göra åt det, eftersom jag vid några tillfällen nästan och svimmat men i vardagen är de inte mer än lite yrsel ibland.
Vad det gä
Nej jag har ju iaf inte större problem med det..Frågan var väl bara om man borde kolla upp det och om det finna något man kan göra åt det, eftersom jag vid några tillfällen nästan och svimmat men i vardagen är de inte mer än lite yrsel ibland.
Vad det gä
Quote from Funbeat user on 13 May 2009, 23:39Ah, det vet jag oxå hur det känns! Du kan trösta dig med att det finns många som lämnar och gör stora insatser utan ditt bidrag. 🙂
Mitt blod var så järnfattigt att de bara vill ha mig två gånger om året. det går långsamt att spara ihop den där servisen!
Ah, det vet jag oxå hur det känns! Du kan trösta dig med att det finns många som lämnar och gör stora insatser utan ditt bidrag. 🙂
Mitt blod var så järnfattigt att de bara vill ha mig två gånger om året. det går långsamt att spara ihop den där servisen!
Quote from Funbeat user on 13 May 2009, 23:42Ja absolut, tack för hjälpen 🙂
Ja absolut, tack för hjälpen 🙂
Quote from Funbeat user on 14 May 2009, 08:31Jag har också lågt blodtryck. Känner speciellt av det när jag är förkyld eller liknande.
Svimmade en gång när jag gick på högstadiet och sökte hos vår familjeläkare då, han konstaterade bara att jag är lång så det var troligtvis inget ovanligt med det. Hu
Jag har också lågt blodtryck. Känner speciellt av det när jag är förkyld eller liknande.
Svimmade en gång när jag gick på högstadiet och sökte hos vår familjeläkare då, han konstaterade bara att jag är lång så det var troligtvis inget ovanligt med det. Hu
Quote from Catharina Brattlin on 14 May 2009, 08:42Malin, det Du drabbas av ibland, och även andra här i tråden, är blodtrycksfall och det är otäckt. Men som regel är det inget farligt. Jag drabbas själv av det då och då (senast i tisdags) och brukar hos mig oftast bero på sömnbrist eller att jag har druc
Malin, det Du drabbas av ibland, och även andra här i tråden, är blodtrycksfall och det är otäckt. Men som regel är det inget farligt. Jag drabbas själv av det då och då (senast i tisdags) och brukar hos mig oftast bero på sömnbrist eller att jag har druc
Quote from Funbeat user on 14 May 2009, 09:20Jag har också lågt blodtryck och har upplevt det du beskriver så många gånger att jag inte ens reflekterar över det längre.
Inget farligt alls. Mest lite småirriterande.
Jag har också lågt blodtryck och har upplevt det du beskriver så många gånger att jag inte ens reflekterar över det längre.
Inget farligt alls. Mest lite småirriterande.