Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLågt blodtryck.
You need to log in to create posts and topics.

Ellinor: Förstod inte kopplingen mellan stå/sitta med benen i kors eller dra upp dem under sig + lågt blodtryck. Utveckla gärna, jag blev nyfiken.

Jag har lågt blodtryck och drar gärna upp benen under mig om tillfälle gives. Kan också ha lite svårt att s

Även jag har lågt blodtryck men inte så lågt att jag vaknat upp i ambulans... Däremot svimmade jag ofta i samband med mens när jag var yngre, kan det ha berott på blodtrycket? Annars är jag mest glad och nöjd över ok blodtryck (höjts något senaste åren),

Jag blev också nyfiken på det här med bena i kors. Jag står/sitter alltid så, känns lite obehagligt att stå rakt upp och ner och jag har lågt blodtryck. Har blivit mkt bättre med åren men som tonåring svimmade jag en del. Var den där jobbiga på luciatågen

Jag känner också igen mig! sitter ofta med benen i kors och drar alltid upp benen om jag sitter längre tid i buss eller på föreläsning! 🙂

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article5151710.ab

Det som jag klistrade in var det som stod i artikeln

Jag har lågt blodtryck men sitter aldrig med benen under mig och mycket sällan med dom i kors,dessutom snurrar det till i skallen väldigt sällan, om jag reser på mig hastigt.

Jag har lågt blodtryck (siffrorna är 60 och 90, men jag minns ju aldrig i vilken ordning man ska skriva dem?) och har ofta fått frågan om jag har problem med yrsel eller svimningsattacker. Men jag har ALDRIG svimmat (med mindre än att ha fått exempelvis e

Nja, hur var det nu, fanns det ev ett samband mellan lågt blodtryck och alzheimers?
Hade en del problem med yrsel och byrålådseffekten eller om jag ansträngde mig kraftigt förut, svartnade för ögonen, kalla händer och fötter, men jag _tror_ mitt blodtryc

Ah, jag visste iofs om Alzheimers, men dels är man ju faktiskt på väg att lösa den "gåtan", så jag räknar lite fint sådär med att när jag blir gammal nog att få symptom så finns det också bot. Eller.. så gör jag som alla äldre på min mammas sida och lalla

Jag har oftast haft normal till lite högt blodtryck, men enligt mina läkare är det bra eftersom jag är såpass lång (198 cm) så att blodet orkar ända upp i knoppen.