Quote from Funbeat user on 14 May 2009, 11:18Tack så mycket för alla svar, nu känner jag mig lugnare 🙂
Tack så mycket för alla svar, nu känner jag mig lugnare 🙂
Quote from Funbeat user on 14 May 2009, 13:11Du kan kanske hitta några inlägg att reta dig på så går blodtrycket upp?!
Du kan kanske hitta några inlägg att reta dig på så går blodtrycket upp?!
Quote from Funbeat user on 16 May 2009, 08:38Hej!
Jag lånar denna tråd lite...
Även jag har periodvis problem med mitt låga blodtryck, bl.a. svimningar, yrsel mm, och har märkt att jag i samband med de tydligaste "symptomen" blir väldigt sugen på saltlakrits.... Trots att jag Hatar lakrits!Är det
Hej!
Jag lånar denna tråd lite...
Även jag har periodvis problem med mitt låga blodtryck, bl.a. svimningar, yrsel mm, och har märkt att jag i samband med de tydligaste "symptomen" blir väldigt sugen på saltlakrits.... Trots att jag Hatar lakrits!
Är det
Quote from Funbeat user on 16 May 2009, 09:21Lakrits är känt som blodtryckshöjande, varför personer med högt bt inte bör äta det. Så din kropp känner nog vad den behöver!
Lakrits är känt som blodtryckshöjande, varför personer med högt bt inte bör äta det. Så din kropp känner nog vad den behöver!
Quote from Funbeat user on 16 May 2009, 15:07"Hatar lakrits" - är det möjligt?
"Hatar lakrits" - är det möjligt?
Quote from Funbeat user on 17 May 2009, 01:38Läste ni om lågt blodtryck häromdan på aftonbladet?
Stå/sitta med benen i kors eller dra upp dem under sig
Möjlig orsak: Lågt blodtryck.
Du kanske tror att det bara är en vana, men det kan vara hjärnans sätt att behålla tillräckligt mycket blod för a
Läste ni om lågt blodtryck häromdan på aftonbladet?
Stå/sitta med benen i kors eller dra upp dem under sig
Möjlig orsak: Lågt blodtryck.
Du kanske tror att det bara är en vana, men det kan vara hjärnans sätt att behålla tillräckligt mycket blod för a
Quote from Fredrik Närenfors on 17 May 2009, 15:54Intressant det där med benen i kors. Jag kan inte sitta många minuter utan att korsa benen ens om jag försöker. Har alltid trott att det haft med min kroppskonstruktion att göra. På en busshållplats kan jag heller inte stå stilla utan måste vanka fram och
Intressant det där med benen i kors. Jag kan inte sitta många minuter utan att korsa benen ens om jag försöker. Har alltid trott att det haft med min kroppskonstruktion att göra. På en busshållplats kan jag heller inte stå stilla utan måste vanka fram och
Quote from Funbeat user on 17 May 2009, 15:57Du kan tänka på mig.
Du kan tänka på mig.
Quote from Fredrik Närenfors on 17 May 2009, 15:57Men då sover jag ju ännu sämre
Men då sover jag ju ännu sämre
Quote from Funbeat user on 17 May 2009, 16:00Du är ett svårt fall, blodtrycksfall.
Du är ett svårt fall, blodtrycksfall.