Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningLånga distanser
You need to log in to create posts and topics.

Enda nackdelen med ryggsim i öppet vatten är att det är fullständigt omöjligt att se vart man är på väg nånstans. 😉

Absolut! Men om alternativet är att drunkna så är det ju ett lätt val... För mig har det varit ett sätt att koppla av några sekunder och lugna ner mig lite om det varit mycket vågor på tävling.

En fördel med ryggsim i öppet vatten är att man kan fylla på energiförråden under loppet 😀

BILD:https://img.skitch.com/20120421-cyt7pcwjcex8e9665mxakm8hfh.jpg

(Tagen vid Vansbro 2008.)

Absolut, ryggsim funkar bra för att koppla av en stund. Apropå energigel så jag har smakat det en gång, och det var bland det vidrigaste jag nånsin smakat. 😉

De som innehåller koffein är ofta väldigt bittra.

Ryggsim är riktigt kul, när man väl har fattat hur man ska göra det "på riktigt". Det går nästan lika snabbt som crawl men man blir trött på ett annat sätt, det känns mer muskulärt. 🙂

Dock får jag ont i nacken efter ett tag om jag simmar ryggsim längre än 75-100m. Antar att det beror på att jag inte slappnar av i nacken?

Det låter lite konstigt, Ice man. Jag vet inte om jag är unik, men när jag precis lärde mig simma upplevde jag att spände nacken mindre när jag simmade ryggcrawl jämfört med när jag simmade frisim.

Håller med iceman 🙂 Jag får också ont i nacken när jag simmar rygg. Iofs tränar jag aldrig rygg och de syns på mitt pers på 50 meter som är 10 sekunder långsammare än frisim. Man blir bra på de man tränar 😉

Håller med iceman 🙂 Jag får också ont i nacken när jag simmar rygg. Iofs tränar jag aldrig rygg och de syns på mitt pers på 50 meter som är 10 sekunder långsammare än frisim. Man blir bra på de man tränar 😉