Quote from Guest on 6 June 2008, 19:43Hej
Är ute efter lite åsikter om huruvida jag kan springa 14 km på söndag eller inte.
Förra sommaren sprang jag några få, kanske tre eller fyra, gånger 12 km som långpass. Sedan blev det inte jättemycket löpning under vintern (1 max 2 pass i veckan) oc
Hej
Är ute efter lite åsikter om huruvida jag kan springa 14 km på söndag eller inte.
Förra sommaren sprang jag några få, kanske tre eller fyra, gånger 12 km som långpass. Sedan blev det inte jättemycket löpning under vintern (1 max 2 pass i veckan) oc
Quote from Galderma Fritidsförening on 6 June 2008, 19:53Ska väl kanske lägga till också att jag har en partiell korsbandsskada i vänster knä. Känner av det vid alla möjliga sporter och ibland även vid löpning, dock mest när jag springer kuperat. Rehabtränar lite för det sedan ett år tillbaka och ska få träffa
Ska väl kanske lägga till också att jag har en partiell korsbandsskada i vänster knä. Känner av det vid alla möjliga sporter och ibland även vid löpning, dock mest när jag springer kuperat. Rehabtränar lite för det sedan ett år tillbaka och ska få träffa
Quote from Funbeat user on 6 June 2008, 20:28Sikta in dig på att springa dina 14 km. Det kommer att gå jättebra. :-)I händelse av smärta i ditt vänstra knä.
(kom då ihåg att smärta är svaghet som lämnar din kropp)
Sikta in dig på att springa dina 14 km. Det kommer att gå jättebra. :-)I händelse av smärta i ditt vänstra knä.
(kom då ihåg att smärta är svaghet som lämnar din kropp)
Quote from Catharina Brattlin on 6 June 2008, 20:34Rebecca, med reservation för att andra kanske kommer att säga precis tvärtom, så vill jag säga att INTE springa 14 km på söndag. Varför undrar Du förstås då...
...jo, för det första så har jag kollat i Din kalender tre månader tillbaka och det längsta Du
Rebecca, med reservation för att andra kanske kommer att säga precis tvärtom, så vill jag säga att INTE springa 14 km på söndag. Varför undrar Du förstås då...
...jo, för det första så har jag kollat i Din kalender tre månader tillbaka och det längsta Du
Quote from Urban Nilsson on 6 June 2008, 21:01Jag tycker att du kan springa 14K.
Ta det lugnare än när du springer kortare distanser så kommer det att gå bra.
Alla distanser är nya någon gång. Man får ha respekt för dem och dra ner på tempot istället.Däremot ska du inte lyssna på machojidder om sm
Jag tycker att du kan springa 14K.
Ta det lugnare än när du springer kortare distanser så kommer det att gå bra.
Alla distanser är nya någon gång. Man får ha respekt för dem och dra ner på tempot istället.
Däremot ska du inte lyssna på machojidder om sm
Quote from Funbeat user on 6 June 2008, 21:20>Däremot ska du inte lyssna på machojidder om smärta som något ädelt. Gör det ont är det kroppens sätt att meddela att något är fel.
Håller med absolut! Smärta ska man ta på allvar.
Tycker nog att det är onödigt att ta risken dock, 14km är mycket om ma
>Däremot ska du inte lyssna på machojidder om smärta som något ädelt. Gör det ont är det kroppens sätt att meddela att något är fel.
Håller med absolut! Smärta ska man ta på allvar.
Tycker nog att det är onödigt att ta risken dock, 14km är mycket om ma
Quote from Funbeat user on 6 June 2008, 21:22Spring
.
🙂 och vila i övermorgon och känn efter hur det står till med knät. Och när du springer: gör det ont så slut spring och ta bussen hem.
Spring
.
🙂 och vila i övermorgon och känn efter hur det står till med knät. Och när du springer: gör det ont så slut spring och ta bussen hem.
Quote from Funbeat user on 6 June 2008, 21:56Varför inte vänta två veckor och se vad ortopeden säger?
Risken finns ju alltid att skadan blir värre och det är ju dumt att förstöra säsongen bara för att man hade lite brottom...
Men vill du springa då kan det vara bra att hitta en runda utan betong o
Varför inte vänta två veckor och se vad ortopeden säger?
Risken finns ju alltid att skadan blir värre och det är ju dumt att förstöra säsongen bara för att man hade lite brottom...
Men vill du springa då kan det vara bra att hitta en runda utan betong o
Quote from Funbeat user on 6 June 2008, 21:59Det är nog ingen större risk att du blir skadad, så om du känner för att springa just det här passet just nu så gör för all del det.
Däremot kan jag tycka att det du borde prioritera för att få bäst resultat är att få till en vana att springa tre gånger
Det är nog ingen större risk att du blir skadad, så om du känner för att springa just det här passet just nu så gör för all del det.
Däremot kan jag tycka att det du borde prioritera för att få bäst resultat är att få till en vana att springa tre gånger
Quote from Catharina Brattlin on 6 June 2008, 22:17Men Pontus, Rebecca HAR ju en konstaterad partiell korsbandsskada...
Men Pontus, Rebecca HAR ju en konstaterad partiell korsbandsskada...