Quote from Galderma Fritidsförening on 7 June 2008, 00:11Tack för alla era svar. Alla är tänkvärda. 🙂
Jag var ju på gång att springa Stockholm Halvmaraton i höst men fick tänka om när beskedet om knäskadan kom här för några veckor sedan. Min familjeläkare tycker inte jag ska springa loppet, men min sjukgymna
Tack för alla era svar. Alla är tänkvärda. 🙂
Jag var ju på gång att springa Stockholm Halvmaraton i höst men fick tänka om när beskedet om knäskadan kom här för några veckor sedan. Min familjeläkare tycker inte jag ska springa loppet, men min sjukgymna
Quote from Funbeat user on 7 June 2008, 01:16Tjänare!
Jag skadade höger knä för några år sedan. Jag började träna styrketräning och spinning i oktober 2007 för jag på sikt skulle kunna springa igen. För fyra månader sedan började jag springa igen, först på löpband och därefter i skogen. Och denna ve
Tjänare!
Jag skadade höger knä för några år sedan. Jag började träna styrketräning och spinning i oktober 2007 för jag på sikt skulle kunna springa igen. För fyra månader sedan började jag springa igen, först på löpband och därefter i skogen. Och denna ve
Quote from Galderma Fritidsförening on 7 June 2008, 09:09Tack Mikael, det ska jag absolut göra. Jag är inte den som ger upp i första taget! 🙂
Jag började känna av knät redan i januari 2007. I juni 2007 gick jag till en sjukgymnast och redan då konstaterade han att det var någon typ av bandskada. Han bad mig
Tack Mikael, det ska jag absolut göra. Jag är inte den som ger upp i första taget! 🙂
Jag började känna av knät redan i januari 2007. I juni 2007 gick jag till en sjukgymnast och redan då konstaterade han att det var någon typ av bandskada. Han bad mig
Quote from Funbeat user on 7 June 2008, 12:29Hej Rebecca!
Med tanke på vad du i ditt sista inlägg skrev om resultatet av din sjukgymnasts upplägg = bra! Samt förutsatt att han/hon vet hur du tränat sista tiden, så tror jag nog att du kan lita på hans/hennes råd att det är ok för dig att springa den
Hej Rebecca!
Med tanke på vad du i ditt sista inlägg skrev om resultatet av din sjukgymnasts upplägg = bra! Samt förutsatt att han/hon vet hur du tränat sista tiden, så tror jag nog att du kan lita på hans/hennes råd att det är ok för dig att springa den
Quote from Funbeat user on 7 June 2008, 15:58Nina, dubbelnegationen ger att det är ovanligt att operera? Jag drog min högra ACL -01. Fick frågan om jag ville tillbaka till samma aktivitetsnivå som jag låg på innan. Svaret var ganska självklart. Då var det bara till att operera. Och det är jag sjukt
Nina, dubbelnegationen ger att det är ovanligt att operera? Jag drog min högra ACL -01. Fick frågan om jag ville tillbaka till samma aktivitetsnivå som jag låg på innan. Svaret var ganska självklart. Då var det bara till att operera. Och det är jag sjukt
Quote from Funbeat user on 7 June 2008, 19:09Vet inte om du skall springa eller ej (jag skulle ha gjort det men så gillar jag att chansa lite). Hur som helst, OM du springer så spring långsamt! Irriterande långsamt....
Jag förvånas alltid över hur lite ett långsamt långpass sliter på gamla skador
Vet inte om du skall springa eller ej (jag skulle ha gjort det men så gillar jag att chansa lite). Hur som helst, OM du springer så spring långsamt! Irriterande långsamt....
Jag förvånas alltid över hur lite ett långsamt långpass sliter på gamla skador
Quote from Funbeat user on 7 June 2008, 19:14>Sedan dess har jag hållt på med dessa övningar och det börjar faktiskt kännas lite smått bättre, men jag får fortfarande djävulskt ont ibland så helt bra är det inte, det vet jag.
Hoppas, i ljuset av den där kommentaren, att du väntar de där två veckor
>Sedan dess har jag hållt på med dessa övningar och det börjar faktiskt kännas lite smått bättre, men jag får fortfarande djävulskt ont ibland så helt bra är det inte, det vet jag.
Hoppas, i ljuset av den där kommentaren, att du väntar de där två veckor
Quote from Galderma Fritidsförening on 7 June 2008, 20:15Om jag ger mig ut och springer imorgon så blir det antingen den rundan jag tänkte mig från början (14 km) fast eventuellt med lite gånginslag, eller så tar jag en kortare runda (typ 11-12 km) och sprigner hela. Långpass ska gå långsamt och det brukar jag
Om jag ger mig ut och springer imorgon så blir det antingen den rundan jag tänkte mig från början (14 km) fast eventuellt med lite gånginslag, eller så tar jag en kortare runda (typ 11-12 km) och sprigner hela. Långpass ska gå långsamt och det brukar jag
Quote from Funbeat user on 7 June 2008, 22:27Funderar på om man skulle testa, nästa gång jag tränar för en mara, att ersätta vissa långpass med att hoppa hopprep motsvarade tid. Med likvärdig och i vissa aspekter kanske t.o.m. bättre träningseffekt men mindre skaderisk.
Mitt längsta pass med hoppre
Funderar på om man skulle testa, nästa gång jag tränar för en mara, att ersätta vissa långpass med att hoppa hopprep motsvarade tid. Med likvärdig och i vissa aspekter kanske t.o.m. bättre träningseffekt men mindre skaderisk.
Mitt längsta pass med hoppre
Quote from Funbeat user on 7 June 2008, 22:34Jag skulle aldrig greja att hoppa hopprep så länge. Det är säkert bra alternativ träning.
Jag skulle aldrig greja att hoppa hopprep så länge. Det är säkert bra alternativ träning.