Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Läste en annan tråd som låg i matlagningsforumet men den kändes lite felplacerad så jag lägger en ny här.

Att kreatintillskott är bra för styrketräning är allmänt känt men hur är det med kreatin i kombination med långdistanslöpning? Hört mycket om att "f

På vilket sätt skulle kreatin tillföra något i långdistans?

Iom att jag både styrketränar och försöker bli bättre i löpning så undrar jag hur det funkar ihop med löpning. Jag undrar för att det ger så bra resultat just för styrketräningen men vill inte att det skall sabba allt för mycket för löpningen.

Jag såg f

Blir du bättre per kilo kroppsvikt också?

Jag hajar inte riktig vad du menar... kan du utveckla?

Att man blir starkare och utvecklas snabbare i styrketräning är faktum.

Jag undrar hur det är med långdistanslöpningen då jag inte har koll på detta mer än vad jag hört ryktesvägen. Har du info om

Under många år styrketränade jag seriöst och försökte samtidigt köra konditionsträning. Det verkliga problemet jag fick, var att jag konstant hade benhinne inflammation.
Fattade inte varför fören jag av en slump hittade en sida där många personer berättad

Fredrik, tack för ett bra svar! Det verifierar det jag hört och även mina misstankar.

Fler som har positiva/negativa erfarenheter av detta?

och där kom problemet med keratin.
De flesta eftersträvar effektiva muskler inom konditionsidrotterna. Det är inte samma sak som "stora" muskler.

David, har du några personliga erfarenheter när det gäller detta?

"Hjälper kreatin i uthållighetssporter så som löpning?"

Kreatin och uthållighet