Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Utan att ha läst en enda av länkarna ovan undrar jag spontant vad det är för fel på biff & entercote?

Blir effekten bättre av ett överintag av kreatin?

Jag tränar så pass mycket att jag utan dåligt samvete njuter i mig två stycken hastigt stekta entreco

Det går att mätta kreatinnivåerna. När det gäller att äta kött för att komma upp till det är det möjligt men det krävs en lite ansträngning. För vissa köttsorter behövs det upp till 2 kg per dag 🙂 Andra köttsorter fungerar bättre då de har lite högre kon

Anders.

Nu är tydligen du + jag + många fler njutningsmänniskor. (t+)

Pulver. Tvi vale. (t-)

Det var iofs inte svar på (den i mitt tycke intressanta) frågan om man som långdistansare blir bättre av att mätta sina kreatinnivåer oavsett hur man får i sig kreatinet?

Behöver en långdistanslöpare "extra" kreatin?

@JD: Ökar nyttan ju närmare mättnad man kommer?

Är sill & lax bra eller har de magra sorterna högre konc av kreatin?

Edit: Oj vad snabba ni är 😉

@KG: En annan fördel med ett rejält lass lagom rött kött, med en fet god sås till, är minnet av den. Iblan

Rödvin gör sig dessutom bättre till kött än till pulver.

Men hur stor är effekten av extra kreatin vid styrketräning? Är det något som bara eliten egentligen har någon nytta av?

Jag undrar bara eftersom jag ser flera killar på gymmet som blandar div pu

Krister: Dagens ungdom tror av någon anledning att intag av kosttillskott är helt avgörande för träningsresultaten.

Lars, tack för länken! Den var väldigt informativ.

Krister, kreatinet ger en markant skillnad vid styrketräning men jag är tveksam till att det som du ser på gymmet i form av "drinkar" är kreatin. Det finns mycket annat som blandas till "drinkar" typ spo

Anders: Hur många pass i veckan krävs för att det ska vara någon vits med kreatin?