Quote from Funbeat user on 15 March 2011, 12:53”Denna tråd handlar om kreatintillskott i kombination med långdistanslöpning.”
Alltså är både AL:s fråga ”Ökar nyttan ju närmare mättnad man kommer?” och KS:s fråga ”Men hur stor är effekten av extra kreatin vid styrketräning? Är det något som bara elite
”Denna tråd handlar om kreatintillskott i kombination med långdistanslöpning.”
Alltså är både AL:s fråga ”Ökar nyttan ju närmare mättnad man kommer?” och KS:s fråga ”Men hur stor är effekten av extra kreatin vid styrketräning? Är det något som bara elite
Quote from Funbeat user on 15 March 2011, 13:04Mikael -> "svaret" på den frågan hittar du i Länken som Lars gav.
Anders -> Det mesta tyder på att att effekten är linjär upp tills det att man når mättnad. Så svaret på din första fråga blir ja.
Jag har inte siffror för alla typer av kött. Strömmning
Mikael -> "svaret" på den frågan hittar du i Länken som Lars gav.
Anders -> Det mesta tyder på att att effekten är linjär upp tills det att man når mättnad. Så svaret på din första fråga blir ja.
Jag har inte siffror för alla typer av kött. Strömmning
Quote from Funbeat user on 15 March 2011, 13:12Jacob en fråga om ett litet klar läggande.
I denna texten så tror jag att du har avsett g/hg och inte g/h (timme) är denna tolkning riktig?
"Jag har inte siffror för alla typer av kött. Strömmning ligger kring 1-1,5g/h. lax lite under 1g/h. Gris och bif
Jacob en fråga om ett litet klar läggande.
I denna texten så tror jag att du har avsett g/hg och inte g/h (timme) är denna tolkning riktig?
"Jag har inte siffror för alla typer av kött. Strömmning ligger kring 1-1,5g/h. lax lite under 1g/h. Gris och bif
Quote from Funbeat user on 15 March 2011, 13:12Krister, vet ej. Jag styrketränar 3-4 dagar i veckan och för mig funkar det. Hur det är för andra vet jag inte. Man blir ju inte hulken bara för att man intar extra kreatin, men det märks skillnad. Dock så tycker jag vi koncentrerar oss på löpningen i den
Krister, vet ej. Jag styrketränar 3-4 dagar i veckan och för mig funkar det. Hur det är för andra vet jag inte. Man blir ju inte hulken bara för att man intar extra kreatin, men det märks skillnad. Dock så tycker jag vi koncentrerar oss på löpningen i den
Quote from Funbeat user on 15 March 2011, 13:14Kretain => kramp sade någon. Beror det på att kroppen blir urlakad då den samlar på sig sådana otroliga mängder vatten? Jag vet inte men om man bor i Afrika kan det kanske finnas fördelar med att ha mycket vatten i kroppen... Tänk kameler 🙂
Kretain => kramp sade någon. Beror det på att kroppen blir urlakad då den samlar på sig sådana otroliga mängder vatten? Jag vet inte men om man bor i Afrika kan det kanske finnas fördelar med att ha mycket vatten i kroppen... Tänk kameler 🙂
Quote from Funbeat user on 15 March 2011, 13:19Styrketräning där målet är ökad muskelvolym är direkt konditionsnedsättande. Sen att kombinera detta med kreatin som ni säger förbättrar orken på gymmet samt gör att kroppen samlar på sig mycket vatten leder till viktökning. All extra vikt som inte framka
Styrketräning där målet är ökad muskelvolym är direkt konditionsnedsättande. Sen att kombinera detta med kreatin som ni säger förbättrar orken på gymmet samt gör att kroppen samlar på sig mycket vatten leder till viktökning. All extra vikt som inte framka
Quote from Funbeat user on 15 March 2011, 14:37Håkan -> Givetvis skulle det vara hekto. Så blir det när man ska skriva kommentarer fort på arbetstid! 🙂
Oskar -> Det finns inga belägg alls för att kreatin skulle ge kramp.
Håkan -> Givetvis skulle det vara hekto. Så blir det när man ska skriva kommentarer fort på arbetstid! 🙂
Oskar -> Det finns inga belägg alls för att kreatin skulle ge kramp.
Quote from Funbeat user on 15 March 2011, 15:02För att bara teoretisera så är väl effekten de flesta studier kommit fram till att kreatin förbättrar återhämtningen av musklerna. Det rör sig alltså inte om någon prestationshöjning.
Detta går dock mot det som sägs för styrketräning där, tillverkarna åt
För att bara teoretisera så är väl effekten de flesta studier kommit fram till att kreatin förbättrar återhämtningen av musklerna. Det rör sig alltså inte om någon prestationshöjning.
Detta går dock mot det som sägs för styrketräning där, tillverkarna åt
Quote from Funbeat user on 15 March 2011, 15:34Nej Stefan. Kreatin har effekt på flera sätt. Dels kan man klara någon extra repetition på gymmet. Man springer lite snabbare vid intermittenta högintensiva löpningar och man bygger mer muskelmassa än utan kreatin.
Så det rör sig om både en tillfällig p
Nej Stefan. Kreatin har effekt på flera sätt. Dels kan man klara någon extra repetition på gymmet. Man springer lite snabbare vid intermittenta högintensiva löpningar och man bygger mer muskelmassa än utan kreatin.
Så det rör sig om både en tillfällig p
Quote from Elias Engqvist on 15 March 2011, 15:38Som David var inne på men ingen verkar ha förstått: det spelar ju ingen roll om man blir starkare om man samtidigt blir så mycket tyngre att styrkan går åt att lyfta extravikten. Sen kan man ju inte ta kreatin som bara sätter sig i benmusklerna så man får
Som David var inne på men ingen verkar ha förstått: det spelar ju ingen roll om man blir starkare om man samtidigt blir så mycket tyngre att styrkan går åt att lyfta extravikten. Sen kan man ju inte ta kreatin som bara sätter sig i benmusklerna så man får